Resultat 1 till 5 av 5

Hög aktivitet på googlerobots

  1. #1
    WingeNs avatar
    WingeN WingeN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    34
    Hej!

    Helt plötsligt har googles robotar börjat jobba intensivt (intensivare iallafall) på en av mina siter. Ifrån att ha hämtat i snitt 500kb/dag på min site så hämtar den nu över 16.000 kb/dag. Detta enligt googles verktyg för webbansvariga.
    Någon som vet varför? Och vad är det den hämtar som är så stort?
    Har inte uppdaterat siten i någon större grad.
    Hela siten tar inte mer än 2-3 mb (exklusive de filer man kan ladda ner på siten)

    Mvh
    Wingen

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    då hämtar den säkert filerna som kan laddas ned, beroende på vad det är för typ av filer

    /Patrik

  3. #3
    WingeNs avatar
    WingeN WingeN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    34
    På den siten är det bara en del gratisprogram för nedladdning. Varför tankar google dessa?
    Indexeras dessa någonstans?

    Citat Ursprungligen postat av MrWize
    då hämtar den säkert filerna som kan laddas ned, beroende på vad det är för typ av filer

    /Patrik

  4. #4
    Samuel Sylvanders avatar
    Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    65
    Citat Ursprungligen postat av WingeN
    Hej!

    Helt plötsligt har googles robotar börjat jobba intensivt (intensivare iallafall) på en av mina siter. Ifrån att ha hämtat i snitt 500kb/dag på min site så hämtar den nu över 16.000 kb/dag. Detta enligt googles verktyg för webbansvariga.
    Någon som vet varför? Och vad är det den hämtar som är så stort?
    Har inte uppdaterat siten i någon större grad.
    Hela siten tar inte mer än 2-3 mb (exklusive de filer man kan ladda ner på siten)

    Mvh
    Wingen
    Kanske intressantare att titta på vilka urlar googlebot besöker och hur ofta än hur många kb/dag?

  5. #5
    WingeNs avatar
    WingeN WingeN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    34
    Citat Ursprungligen postat av Samuel Sylvander
    Kanske intressantare att titta på vilka urlar googlebot besöker och hur ofta än hur många kb/dag?

    Det är helt klart mer intressant än ovanstående nämnda, men som du ser var det bara en fråga om varför google söker igenom filerna. Självklart tittar jag på vilka URL:er robotarna söker igenom men vill för större förståelse för google veta varför den söker igenom filerna. Även om det för dig är en självklarhet så kan det för mig som amatör faktiskt vara kul att veta.
    Senast redigerat av WingeN den 2008-10-08 klockan 15:27.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Värdet av gamla domäner utan aktivitet
    Av Niklas i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-01-23, 09:29