Resultat 1 till 6 av 6

Hej alla!

  1. #1
    Frank_Connections avatar
    Frank_Connection Frank_Connection är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    7
    Hej!

    Har endast varit medlem en dryg vecka här på SEO.forum men läst en hel del på forumet och känner att mycket är intressant och läsvärt. Försöker läsa här så fort jag får tid över.

    Min SEO erfarenhet begränsar sig till att jag läst igenom seo.se artikelarkiv och "hört mig för" så jag känner mig är verkligen en novis i dess sanna skepnad.

    Då man skall introducera sig kan jag berätta att jag utbildar mig till Civilekonom parallelt med en pokersite jag startat upp. Fritidsintressen är träning och spel i alla dess former, ingen slump att man snöat in på poker

    Jag står inför ett val nu och skulle uppskatta oerhört om någon av er här med erfarenhet skulle kunna ge mig en gnutta vägledning.

    Den Pokersite jag startat har hittils ca 200 unika besökare per dag och ca 40 google sökningar per dag. Hittils har inget SEO arbete utförts, inte ens Titel taggarna är ifyllda

    Det kniviga nu är att jag varit i kontakt med seo.se som menar att det inte skall vara några som helst problem att inom 4-5 månader pumpa upp detta till 1000 unika besökare och 1000 gooogle sökningar per dag. Detta låter naturligtvis mycket bra och ger en del hopp, då sidan hittils varit en ekonomisk besvikellse. Men det är även en slant som skall hostas upp ur studentspargrisen.

    Min stora fråga är ifall detta är realistiskt? Även ifall jag borde ställa några krav och ifall seo.se är något ni rekommenderar. Tack på förhand!

    /Frank

  2. #2
    Frank_Connections avatar
    Frank_Connection Frank_Connection är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    7
    Ber om ursäkt, blev utloggad och trodde inte mitt inlägg gick igenom. Första bästa moderator får gärna ta bort mitt "spammande".

  3. #3
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  4. #4
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Välkommen till sidan!
    Du kommer att kunna lära dig mycket här, ingen tvekan om det!

    Vad gäller att anlita en konsult, så får du se det från flera olika håll.

    Du kan göra det själv, men det tar längre tid. Du har heller inte tillgång till samma nätverk av sajter att skapa länkar på, så slutresultatet blir inte riktigt lika bra (antagligen). Värdera kostnaden för en konsult mot vad din tid är värd.

    Om du ökar trafiken med 5ggr så kan vi anta att inkomsterna ökar med 5ggr också. Kommer den ökningen av inkomst att täcka upp kostnaden för konsulten inom rimlig tid? Du kan även jobba på att optimera intäkterna, så kanske du kan få 10ggr så mycket pengar på 5ggr så mycket trafik.

  5. #5
    Frank_Connections avatar
    Frank_Connection Frank_Connection är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    7
    Hej Stefan och Tina!

    Tack Stefan för bra svar!

    Det blev Seo.se och kan väl säga att jag inte är jättenöjd hittills, fick vänta 2 veckor på min analys. Lite skillnad mot "vi börjar direkt vi får kontraktet". Svårt att säga ngt, kanske blir hur bra som helst till slut, men ännu har de inte visat sig från sin bästa sida.

    Har haft så förbaskat mkt att göra det sista så jag har inte haft tid att ta mig in hit. Tenta, jobb etc vill inte tråka ut er

    Verkar fö vare ett riktigt trevligt forum jag kommer försöka ägna mer tid framöver!

  6. #6
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Hej och välkommen

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 20:29
  2. hur använder vi bäst alla våra domäner?
    Av Webpal i forum Domänen
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 18:23
  3. Korkat med adsense på alla sidor?
    Av robbanf i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 12:42
  4. Hejsan alla
    Av berraåsnobben i forum Introduktion
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 22:11
  5. Halla alla glada
    Av Fred i forum Introduktion
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 15:39