Resultat 1 till 11 av 11

varför ligger denna sajt i topp

  1. #1
    Navaliss avatar
    Navalis Navalis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    16
    Om man söker på ordet båttillbehör så kommer hjertmans alltid överst i den organiska träfflistan på google. Dom har ca 900 inlänkar, en hemsida med frames utan djuplänkar. Title tag är samma på alla sidor osv. ta själv en titt. Hur kommer det sig att denna i min värld dåliga sida alltid ligger som nr1? Är det pga av dess ålder; 1998 ?

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Kollade bara på några men så vitt jag kan se så finns det i princip inga siter i det resultatet med några vidare inlänkar.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  3. #3
    Navaliss avatar
    Navalis Navalis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    16
    jag har en sajt som är ca 8 månader gammal. Har under vissa perioder legar 3:a på ordet båttillbehör. Under den perioden uppdaterade jag hemsidan ofta och la upp nya artiklar dagligen (ca 5-6 per dag) .. jag har nu inte gjort så mkt den senaste tiden och har succesivt glidit ner .. Nu verkar det som jag ligger stabilt på 1:e eller 2:a plats på sidan 2 ... Kan det ha påverkat att man regelbundet la till nya sidor? Jag har inte särskillt många inlänkar och har lite svårt att förstå hur man ska bära sig åt för att få fart på det. jag har anmält mig till lite olika kataloger. Det skrivs lite i forum om oss så det händer lite. Men det är ju inga mängder. Sajten är enligt mig hyffsat optimerad men titeltaggar, sitemap, inga frames, försöker tänka på content när jag skriver osv. Det har gett resultat på en massa produkter där vi ligger 1-3 . Men vad har ni för tips på just ordet båttillbehör?? Mer inlänkar? Ska inlänkarna ha texten båttillbehör? Sätta igång att uppdatera sidorna? lägga till fler artiklar?

  4. #4
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Alla de saker du räknar upp är bra men jag skulle gissa att inlänkar skulle lösa problemet lättast.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    De har en hel del länkar som har hög relevans bla från Sjöfartsverket och en uppsjö båtklubbar,
    I stort sätt bara länkar som ligger inom deras ämnesområde. Dessutom en hel del av dessa inlänkar kommer från gamla webbplatser det med.
    Att webbplatsen är från 1998 ger även det en stor fördel. Ålder är en faktor som spelar roll.

    F.ö är väl Magnus tips det bästa.

  6. #6
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Försök att få inlänkar från samma sidor som din konkurrent.

    Lägg där till några fler relevanta inlänkar så vinner du om du fortsätter att uppdatera din sida med relevant info.

    Att få relevanta inlänkar är ett skitjobb men det lönar sig i längden.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  7. #7
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Med tanke på hur resultaten ser ut mellan andrasidan och förstapositionen så tycker jag att du i första hand ska sikta på att ta dig upp på plats 2-5. En sajt från 1998 är svår att spöa, och kan göra nästan vad den vill utan att råka på pisk. Den finns där i kraft av sin ålder, i kraft av stabilitet och i kraft av gamla länkar. Det är skitjobbigt, men så är det.

    För dig gäller det att föra en så bra sajt som möjligt. Frågan gällde varför ettan låg så bra till som den gjorde. Den gör det tack vare sina länkar. Den är inte värd det, men så är det.

    Frågan gällde inte vad du ska göra för att hamna först och jag tycker egentligen inte att forumet ska ge dig svaren på det.

    Du är på rätt väg. Stirra inte blint på huvudnyckelordet båttillbehör. Jobba som du har gjort men se för tusan till att inte dölja de nya sidorna för långt ner i klickhierarkin. Visa att det händer saker på sajten och länka sedan internt med varje sidas viktigaste nyckelord.

    Men viktigast av allt. Gör den bästa sajten om båttillbehör. Berätta lite mer om varje produkt. Gör det till en sajt som båtklubbarna vill länka till från sina sajter eftersom du har de bästa produkterna och den bästa informationerna om hur de används. Det är den sortens länkar du behöver. Förtjänar du dem ännu?

  8. #8
    Christianjs avatar
    Christianj Christianj är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    25
    Mycket av det som har nämnts, att du inte stirrar dig helt blind på serpen. Se istället till att göra den bästa båtsidan, så kommer har då kommit en bra bit på vägen då det öppnar möjligheter för naturliga inlänkar. Och även om du ligger 2,3,5 osv så får du trafik (troligen inte lika mycket) men om besökarna sen kommer till en bra båtsidan så kanske de vill besöka den sidan igen och kommer därför ihåg din sida. För det är antalet besökarna som spelar roll i slutändan och inte träfflistan förmodar jag

  9. #9
    wonks avatar
    wonk wonk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    29
    Det finns ganska många likartade lediga..

    exvis

    battillbehor punkt nu

    och navalisbattillbehor punkt se

    ?

    Kan inte garantera resultat men det kan vara intressant..

    Sen är din meta name="keywords" tom... jag hade nog föredragit att ta bort den eller fylla den med godbitar..

  10. #10
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  11. #11
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Se till att du har bilder med bra alt-taggar. Använd Youtube och lägg upp båtfilmer med din webbadress i. Blended search börjar komma mer och mer och då gäller det att vara med så att bilder och filmer kommer med i serpen. Detta hjälper dig inte med dina sidor men så fort en bild eller en film kommer på förstasidan i serpen så dör "Google Triangle", dvs vi tittar mer på vad som finns än hugger på någon av de första länkarna.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 09:23
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 09:49