Resultat 1 till 6 av 6

Köpa länk på en sida med annat språk

  1. #1
    Kvarnas avatar
    Kvarna Kvarna är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    3
    Jag är inte speciellt kunnig när det kommer till SEO men jag vill gärna bli. Jag håller på lite med sökmotoroptimering för en engelskspråkig sajt. Just nu köper jag lite länkar från andra sidor som är relaterade till samma ämne som min sida och jag har bland annat fått ett bra prisförslag från en ungersk sajt. Det jag nu undrar är om länken från den ungerskan sajten ger mindre effekt än en länk från en engelskspråkig sajt.

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    Tims avatar
    Tim Tim är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    38
    Skulle du ha två identiska sidor i styrka fast med olika språk, en med din hemsidas språk och den andra på ungerska så är skillnaden i min erfarenhet försumbar mellan de två i styrka för din sida när du skaffar en SEO länk därifrån.

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av Tim
    Skulle du ha två identiska sidor i styrka fast med olika språk, en med din hemsidas språk och den andra på ungerska så är skillnaden i min erfarenhet försumbar mellan de två i styrka för din sida när du skaffar en SEO länk därifrån.
    Du säger alltså att med två sidor som är lika starka men varav den ena är på samma språk som din egen sajt och den andra är på ett annat språk (ungerska nu då) så är det skillnaden på effekten en inlänk från respektive sida ger till din sajt försumbar?

    Vore intressant att höra vad för erfarenhet du bygger detta påstående på, då det enligt min erfarenhet är tvärtom.

  5. #5
    Tims avatar
    Tim Tim är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    38
    När jag läser om vad jag skrev där låter det knasigt.. Vet inte vad jag tänkte...
    Nix du har rätt, du får definitivt en större boost ifrån en sida med samma språk som ditt eget.

  6. #6
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    PR och länkkraft förs över precis som vanligt och skiljer sig inte oavsett vilket språk det rör sig om.

    Jag har inte testat men jag antar att det skulle göra lika mycket nytta av att få din länk placerad på en sida som inte är relaterad till din men på samma språk. Du gynnas inte av att få din sida förknippad med ämnet/innehållet på den sidan. Det är väl just det du tappar i jämförelse.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Äldre kataloglista
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 556
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 19:11
  2. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  4. Lista över SEO-vänliga topplistor
    Av Tina Isola i forum Kataloger
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 07:34
  5. Länk från engelsk sida till svensk sida
    Av Totte i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 09:05