Resultat 1 till 10 av 10

Presentation av Kim Lemon

  1. #1
    Kim Lemons avatar
    Kim Lemon Kim Lemon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    4
    Jag heter Kim och bor i Kalmar tillsammans med flickvän och katt. Jag har kikat runt på SEO-forum i drygt ett år, så det är hög tid för en presentation.

    På nätet är jag nog mest känd för Lemon64, en hobbysajt som jag startade 1998. Vad det gäller webbsidor så lärde jag mig HTML 1997 på min Amiga 1200. Bakåtsträvande nostalgiker som jag är så användes Amigan för webbutveckling fram till 1999. Jag är helt självlärd inom programmering, databasmodellering, grafisk formgivning osv.

    Jag har under de senaste 10 åren byggt webbplatser som hobby så väl som anställd. Jobbade bland annat som webbutvecklare på Framfab i Göteborg 2000-2002 och var med om en trevlig resa tills bubblan sprack. Har även haft nattjobb vid löpande band i fabrik samt klippt gräsmattor på somrarna. Min senaste anställning var på MediaAnalys i Kalmar där jag under ett år jobbade med SEO på teknikavdelningen.

    Just nu försörjer jag mig på min enskilda firma Lemonforever, där jag utvecklar "kvalitativa webbplatser som ger besökaren mervärde". Genom dessa webbplatser får jag passiva inkomster, främst via affiliateprogram. Jag har alltså inga kunder utan bygger sajter för mig själv i egen takt.

    Tack för mig!
    Senast redigerat av Kim Lemon den 2012-11-30 klockan 14:15.

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Välkommen till forumet!

    Har du varit medlem ett år så vet du redan att det finns gott om information för den som letar.

    Lycka till med dina passiva inkomster, sånt skulle passa mig bra också, men det är ju en hel del jobb innan man kommer dit.

  3. #3
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Välkommen till forumet Kim!

    Jag får även passa på att tacka för den hjälp sajterna lemonamiga.com och lemon64.com gav mig för några år sedan då jag jobbade med köp och sälj inom retro data- och TV-spel. :-)

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  5. #5
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Själv hade jag en Spektrum ZX 48k
    Jag blev mycket besviken när pappa kom hem med den, för det var ju en Commodore 64 jag ville ha. Jag lärde mig älska min dator också.

  6. #6
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Välkommen Kim! Ser framemot att kreera fram lite nya idéer ikväll med en öl i hand (Kim och jag har arbetat tillsammans på Mediaanalys).
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  7. #7
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Gamla datorer är nostalgi

    Sitter och jobbar i Hogias gamla PC-museum och på våningen ovanför står en datorskatt utan dess like. Inom kort kommer jag förhoppningsvis att få tillgång till denna skatt och då kommer jag att dokumentera alla gamla datorer. De flesta fungerar så självklart kommer jag att filma uppstart och gamla program.

    Välkommen hit
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  8. #8
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Välkommen som medlem Kim! Jag har faktiskt kvar min C64 jag fick på min 12:e födelsedag.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  9. #9
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Gamla datorer är nostalgi

    Sitter och jobbar i Hogias gamla PC-museum och på våningen ovanför står en datorskatt utan dess like. Inom kort kommer jag förhoppningsvis att få tillgång till denna skatt och då kommer jag att dokumentera alla gamla datorer. De flesta fungerar så självklart kommer jag att filma uppstart och gamla program.

    Välkommen hit
    Där finns många fina gamla datorer ja! Har varit där en hel del i yngre år, fast då kanske främst för att de drev väl Sveriges första internetcafé?

  10. #10
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    "Passiv inkomst passar mig utmärkt "

    Kunde inte ha sagt det bättre själv

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Presentation av Hjalmar
    Av Hjalmar i forum Introduktion
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 16:53
  2. Presentation
    Av jmn i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 12:37
  3. Presentation Jonas Lindblom
    Av Artamus i forum Introduktion
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 19:35
  4. Lite presentation om mig !
    Av SEOhans i forum Introduktion
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 22:09