Resultat 1 till 3 av 3

WordPress / All in one SEO Pack problem

  1. #1
    Jan Sandahls avatar
    Jan Sandahl Jan Sandahl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    174
    Vi använder pluginen All In One SEO Pack för att skriva om titles/meta description och keywords på en sajt.

    Sajten använder en page som startsida, WordPress bloggfunktion ligger på sidan "Nyheter".

    Pluginen skriver snällt om allt vi vill - utom rätt title för sidan "Nyheter" ("bloggsidan", som oftast är wordpress-indexsidan). Sidan "Nyheter" ärver pluginens title för sajtens HOME, indexsida, omskrivningen biter alltså inte alls för sidan. Spontant tycker jag att det låter som att pluginen klamrar sig fast vid att bloggsidan är den som "ska" vara sajtens HOME.

    Frågor:

    1. Är detta ett (välkänt) inbyggt problem, konflikt med pluginen - eller kan det ha uppstått vid "wordpressning" av sajten?

    2. Lösning för wordpress/pluginen?

    3. Finns det någon som rekommenderar en annan plugin som gör detta på ett bra och fungerande sätt?

  2. #2
    EMcCrackens avatar
    EMcCracken EMcCracken är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    11
    Citat Ursprungligen postat av Jan Sandahl
    1. Är detta ett (välkänt) inbyggt problem, konflikt med pluginen - eller kan det ha uppstått vid "wordpressning" av sajten?
    Jag har själv stött på samma problem, men nöjt mig med att HOME title,description och keywords propagerar ner till min valda statiska förstasida. Tydligen så uppdaterades pluggen i version 1.4.5.6 att göra så, så det verkar vara "By Design", sök på sidan efter "static pages as homepage":

    http://semperfiwebdesign.com/documen...lease-history/

    Citat Ursprungligen postat av Jan Sandahl
    2. Lösning för wordpress/pluginen?
    Jag retar mig lite på denna lösning precis som du, men har inte hitills stött på nåt problem med att lösa det som du skriver och som plugin-utvecklaren förespråkar, ser du några problem som jag missat att tänka på?

    Citat Ursprungligen postat av Jan Sandahl
    3. Finns det någon som rekommenderar en annan plugin som gör detta på ett bra och fungerande sätt?
    Jag sökte runt lite på problemet och det verkar som alternativen löser det på samma sätt, dvs att du är tvungen att sätta den statiska sidans egenskaper i det generella gränssnittet. En öppning för ett väldigt specifikt WordPress-plugin kanske. Gissar att problemet kommer bli större ju fler som inser att WordPress är en bra CMS-plattform och inte endast en blogg-mjukvara.

    http://wordpress.org/extend/plugins/seo-title-tag/

    Själv har jag köpt denna lilla abbrevink då jag anser All in One SEO Pack vara en plugin som borde bli en del av WordPress.

    Skicka gärna ett PM om du vill ha mer input i ämnet/eller hjälp.

  3. #3
    Jan Sandahls avatar
    Jan Sandahl Jan Sandahl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    174
    Tack för din input, den värdesätter jag. Jag ska gräva lite mer i dina länkar. Lovar att återkomma, om jag behöver en extern part för en lösning.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Wordpress och duplicate content
    Av daniel_ i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 14:46
  2. Problem med Wordpress MU
    Av Pontus Karlsson i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 09:56
  3. Problem med sidor och titlar (wordpress)
    Av godpuppet i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 00:46
  4. WordPress och IIS6
    Av Patrik Berggren i forum URL-omskrivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 19:46
  5. Problem med Wordpress
    Av Princip i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 23:19