Resultat 1 till 10 av 10

Betting-sajt, någon?

  1. #1
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Hej,

    är det någon av er som har operativ erfarenhet av att driva sajter med vadslagning, oddsspel eller dylikt? Undrar i allmänhet vart (land) ni placerat servern och vilka myndigheter man kan tänkas höra sig för med, om placering i Sverige är möjlig. Faller prestationsbaserad vadslagning och lotteri under samma lagar?

    Är också nyfiken på hur DIBS och andra betalningssystem fungerar för så kallade mikrotransaktioner via kontokort, eller om det finns bättre alternativ för hantering av dessa, speciellt om användarna är tämligen spridda över Europa.

    Tack på förhand.

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag vet hur alla väsentliga betalningssystem fungerar som används i bankvärlden liksom handel på nätet. De flesta brukar dock strunta i att bry sig i det där och köra med out-of-box-lösningar från en leverantör som är igång. Dessa har sådana som samarbetspartners kan anpassa men använder deras system i grunden. Jag skulle rekommendera dig att börja med att köra ett par sådana första gången.

    Annars kan jag kanske förmedla kontakt med någon som har mer specifik kunskap kring Gambling-sajter. Det är ett område som jag själv dessutom har blivit allt mer nyfiken på. Framför allt därför att SEO i detta segment är väldigt spammig vilket gör att mer mogna metoder går att ta sajter mycket högt.

    Men e-posta i så fall då jag är här så sällan numera: [email protected]
    Så kan vi byta lite erfarenhet.

  3. #3
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  4. #4
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Ja, det verkar rätt nattsvart om man läser lotterilagen och de beslut som Ladbrokes m.fl fick emot sig härom året då de försökte etablering. Även om vadhållningarna som siten förmedlar är 100% prestationsbaserade (vet inte hur just poker faller på den skalan, handlar alltså inte om poker) så finns det mycket "wiggle room" i lagtexten.

    Jag är lite rädd för företagsetablering i UK på grund av pappersexercisen, men måhända är det den smidigaste lösningen. Man har ju även hört lite lösa ord om att företag bara placerar sina servrar i t.ex Malta eller UK, så kryper de undan svenska Lotterilagen - vet inte om själva företaget behöver vara baserat i respektive land. Kanske behöver en jurist för att rodda upp det här, pust...

    Håller nog med dig Hans om att de färdiga paketsystemen för betalningar verkar bra i början...trots allt bara 1% av transaktionen som t.ex DIBS tar, i tjänstens billigaste paketering.

  5. #5
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Att få Gamblinglicens i UK är svårt, de ställen där gamblingbolag etablerar sig är Malta, Gibraltar eller Isle of Man. Costa Rica och Panama är två ställen men då behöver EU-medborgare skatta sönder sina vinster.

    Betalningslösningar som brukar användas är Moneybookers och Netteller, de är tämligen stora och accepterar gambling.

    Konkurrensen i sökmotorer på betting och odds är mycket hög förstås och det investeras stora pengar i SEO.

    EDIT: Glömde säga att du nog vill ha server i typ CR oavsett var du har företaget och licensen eftersom exempelvis Malta inte direkt erbjuder bra anslutning.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av NBT
    Håller nog med dig Hans om att de färdiga paketsystemen för betalningar verkar bra i början...trots allt bara 1% av transaktionen som t.ex DIBS tar, i tjänstens billigaste paketering.
    Det är ju något att börja med. Sedan kan du ju gå vidare. Är du smart har du marknadsfört den lite också. Kanske haft lite tävlingar så att den fått länkar. Så har den att stödja den nya satsning med via:

    1. Länkokraft.
    2. Utskick till medlemmar.
    3. Bannerreklam.
    O.s.v.

    Där kan det naturligtvis vara klokt att lusläsa villkoren när du väljer lösning. Möjligheter för sådant kan nog finnas upplevde åtminstone jag när jag nöjes läste villkoren i badet i veckan

    Sedan får du ju sätta upp lite annat runt det där också. Kanske ett kostnadsfritt pokerspel avsett för att gynna Naturvårdsfonden eller dyligt på en domän. Några seriösa sociala sajter som din idella satsning m.m. kan samla in medlemmar till. Ett par seriösa informationstjänster o.s.v.

    Så är du snart framme vid att göra lansering av din huvudsajt och knuffa ner övriga. High-end SEO för dem är att de skriver artiklar åt folk och köper länkar från bloggar. Så positioner finns att ta för den som har lite i prefrontala cortex.

    Men e-posta mig som sagt om du vill byta idéer. Då jag tittar förbi det här forumet så sällan numera. Det gäller övriga också. Skicka inte PM utan e-posta: [email protected].

  7. #7
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Tusen tack Magnus, deprimerande svar men några namn och länder var precis vad jag ville åt. Själva SEO-grejjen är helt irrelevant (därav offtopic-forumet) för ärendet, var mer nyfiken på etableringen... var några år sen jag jobbade med SEO, men tror jag hellre skulle byta branch än att försöka ranka högt på betting

  8. #8
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av NBT
    Tusen tack Magnus, deprimerande svar men några namn och länder var precis vad jag ville åt. Själva SEO-grejjen är helt irrelevant (därav offtopic-forumet) för ärendet, var mer nyfiken på etableringen... var några år sen jag jobbade med SEO, men tror jag hellre skulle byta branch än att försöka ranka högt på betting
    Folk bara tror det är svårt. Tänk lite annorlunda och ha fokus på sådant Google ändrat senaste året.

  9. #9
    Håkan Liljeqvists avatar
    Håkan Liljeqvist Håkan Liljeqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    161
    Att ranka högt på bettingrelaterade nyckelord är, precis som hans99 antyder, inte såå svårt när man tittar på olika lokala marknader (exempelvis den svenska). Internatinellt skulle jag dock göra bedömningen att det kräver en extraordinär insats.

    Har för mig att Redbet hade sin sajt placerad på server i Stockholm vilket resulterade i att de blev ett tillslag av polis och lotteriinspektionen.

  10. #10
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Håkan Liljeqvist
    Att ranka högt på bettingrelaterade nyckelord är, precis som hans99 antyder, inte såå svårt när man tittar på olika lokala marknader (exempelvis den svenska). Internatinellt skulle jag dock göra bedömningen att det kräver en extraordinär insats.
    Jo menar verkligen inte amerikanska marknaden utan just Sverige. Det jag läser från amerikanska SEO-bloggar och de gånger jag tittat på något pekar på hög kompetens och stora resurser.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. iProspect - någon som hört talas om dem?
    Av seattlegrunge i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 13:19
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 16:18
  3. Idé till sajt!
    Av Filhm i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 08:57
  4. Länkbyte med bil och årstid/väderrelaterad sajt
    Av Anton Johansson i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 18:26
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 09:23