Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 47

Tipsa om ditt länkbete

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    I denna tråd kan du tipsa om och berätta om ditt länkbete.

    Ett inlägg per länkbete tack (som du kan redigera och uppdatera).
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Hallå alla proffs, semi-proffs och amatörer i detta forum.
    Jag håller på att utveckla nästa generation av en av mina sajter, och för att informera medlemmarna (och andra) om hur det går satte jag upp en blogg där jag berättar en del.

    Eftersom bloggen inte fick den trafiken den förtjänar, så tog jag initiativet att starta en tävling. Berätta gärna vad Du tycker om tävlingen, och för all del, tävla om du vill.

    Länken: http://blog.fetfe.st/post/2008/09/20...3-SPELARE.aspx

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Hej,

    skulle gärna vilja ha hjälp med detta "bete", egentligen inget regelrätt bete, men medlemmarna på ett av mina hundforum har fått både Halens och Ellos att ta bort produkten ifrån sitt sortiment i webbutikerna gällande ett hundhalsband, Perfect Dog, av typen stackel som sedan 1 maj 2008 är förbjudet att använda på hund. Jag personligen ser det som ett tortyrredskap. Ett stryphalsband med taggar vända inåt halsen som "trycks in" vid t ex ryck i koppel.

    Det säljs fortfarande av Twins och det jag vill är att fler vanliga hundägare får nys om att det faktiskt är OLAGLIGT att använda denna typ av hundhalsband.

    Please, show me Your linklove

    Mvh
    /Patrik
    Senast redigerat av Patrik Berggren den 2008-10-20 klockan 22:48.

  4. #4
    nejins avatar
    nejin nejin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    61
    Har skrivit en artikel om hur man korrekt tar hand om en stukad fotled. Enligt mig betydligt bättre än den på vårdguiden.

    Första hjälpen vid en stukad fotled

  5. #5
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Detta är ett lustigt länkbete som det började pratas om på fyllan uppe i Norrland. Idén kommer ursprungligen från PayPal vs paypalsucks.com.

    Det hela går ut på att ha en sida, torturedmeat.com, som säljer kött från torterade djur. På sidan ska det skrivas ingående om hur tortyren frigör hormoner, vilket gör köttet särkilt exklusivt.

    Men detta är givetvis inget som djurvänner gillar, så det finns även en sida som kampanjar för att få bort torturedmeat.com, nämligen notorturedmeat.com. Denna sinda ska då vara en blog som postar om aktivismen och motståndet mot tortured meat, med kommentarsfunktioner osv.

    Det hela påminner även lite om bluffen om Bonsai Kitten.

    Domänerna torturedmeat.com och notorturedmeat.com är tills vidare parkerade. Postar eventuella uppdateringar av det här projektet men är inte riktigt tillfreds med om någon verkligen skulle svälja hela betet.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  6. #6
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  7. #7
    TStones avatar
    TStone TStone är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    I denna tråd kan du tipsa om och berätta om ditt länkbete.
    Okej, det här är kanske på en lite mindre skala, men ändå rätt kul.

    Konsult Kent Izaksson är en fiktiv person skapad av min vän, komikern Håkan Berg. På senare tid har han allt mer fått uppdrag att hålla ett fejkföredrag om kommunikation och/eller marknadsföring ute på olika företagsevent. Samt att han gjort en rätt skruvad CV-skola. Så, rätt nyligen snickrade jag ihop en mer utförlig infosida om karaktären, inklusive ett "nigeriabrev", en liten shop, en biografi och annat smågodis. Designmässigt siktade jag på en hybrid mellan en beg. bilhandlare och en konsultpresentation:
    httpX://www.hakanberg.com/konsult/index.html

    När jag nästan var klar, kom jag tänka på den ökända isgay.com-sidan, och tänkte att det skulle vara kul att lägga till något sådant också. Efter en hel del trassel med ASP (som jag inte kan ett skit om) och frekventa svordomar, så kunde jag lägga upp ett "automatiskt personligt rekommendationsbrev" för ett par dagar sedan. Något som jag tyckte kunde vara lämpligt nu i krisens dagar då många sitter löst på jobbet. Och mycket riktigt, nästan direkt visade Analytics en ökning av besökare på flera hundra procent. Ta gärna en titt:
    http://www.hakanberg.com/cv.html

    Pusha den gärna:
    httpX://www.pusha.se/bli-personligt-rekommenderad

  8. #8
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  9. #9
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Helt sjukt! Tänk att det kunde stämma så bra, http://stefan.grubblar.nu/index.asp?visa=1456

  10. #10
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Stefan: Tanken med länkbete är ju att man ska få länkar så du kanske ska göra referensen i din blogg till en länk?

  11. #11
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Haha, vilken miss... Det är klart det ska vara en länk, jag åtgärdar genast!

  12. #12
    TStones avatar
    TStone TStone är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av Waldo
    Stefan: Tanken med länkbete är ju att man ska få länkar så du kanske ska göra referensen i din blogg till en länk?
    Tack Waldo - jag kom själv inte på något elegant sätt att kommentera det

    Och nu; Tack för inlänken, Stefan (och Tina)
    Senast redigerat av TStone den 2008-12-02 klockan 17:48.

  13. #13
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Då har jag kört mitt första riktiga länkbete. Jag är fortfarande osäker på hur lyckat det kommer bli, men med tanke på att Spotify är oerhört populärt så tror jag att åtminstone någon hakar på.

    Jag delar ut en inbjudan till Spotify varje dag fram till och med jul åt alla som väljer att skriva ett blogginlägg och länka till mig. Genom att göra en länk så deltar man automatiskt i alla utlottningarna.

    Spotify invites

  14. #14
    jonas02s avatar
    jonas02 jonas02 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    52
    Jag har gjort en tjänst som beräknar värdet på en blogg, vilket har visat sig som ett otroligt bra länkbete:

    http://bloggvarde.se

    Sajten har varit igång i några månader och redan har över 100 000 bloggar blivit värderade (algoritmen som används är uträknad med hjälp av ett antal forskare

  15. #15
    Sonlards avatar
    Sonlard Sonlard är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    sthlm/Piteå
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av jonas02
    Jag har gjort en tjänst som beräknar värdet på en blogg, vilket har visat sig som ett otroligt bra länkbete:

    http://bloggvarde.se

    Sajten har varit igång i några månader och redan har över 100 000 bloggar blivit värderade (algoritmen som används är uträknad med hjälp av ett antal forskare
    sidan fungerar inte för mig....är den nere eller något fel på min webbläsare?

  16. #16
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    jonas02: Såna idéer gillar jag! Ganska enkelt men riktigt effektivt. Pluspoäng!

  17. #17
    jonas02s avatar
    jonas02 jonas02 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    52
    @sonlard: Testa igen! Min server har lite problem att hantera alla besök. Håller på att implementera ett CDN (content delivery network, http://en.wikipedia.org/wiki/Content_Delivery_Network)

    @Waldo: Tack!

  18. #18
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Vi har utvecklat en liten widget som visar när någon skall åka nånstans, med en nedräknare och en symbolisk bild som växlar.
    På vår sida kan man konfigurera (customize) sin egen widget och får kod att lägga på sin sajt/blogg.
    När man lägger koden där lägger man också en länk till oss.
    Tanken är att folk som skall ut och resa skall vilja göra detta. Även de som är på väg hem kan använda den, då väljer man bara "Sweden" : ) Eller "Other", så får man en bild av ett lyftande flygplan.
    För tillfället finns endast de mest populära turistländerna, men en längre lista är på G. Alla länder kommer emellertid inte att få en egen, unik bild. För övrigt var det svårt att skapa snygga, symboliska bilder i 100x100 px.

    För att nå den större länkmarknaden har vi valt att ha den på engelska. Hoppas att det inte skall skrämma bort alltför många svenskar (Header-texten kan man trots allt fylla i på sitt eget språk).

    Ros och ris önskas!

    Själv utvecklandet stod en kille i Rumänien för, han var billig, snabb och proffsig.

  19. #19
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302

  20. #20
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Ang. spotify-invites som länkbete så kan de nog vara ganska bra. Jag postade i en annan tråd om att jag hade några invites över till medlemmar som skickade PM och jag har fått PM från mer än 5 nyreggade medlemmar utan inlägg som vill ha.. Ingen lämnade mig som referens dock

  21. #21
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av LaoWang
    Vi har utvecklat en liten widget som visar när någon skall åka nånstans, med en nedräknare och en symbolisk bild som växlar.
    På vår sida kan man konfigurera (customize) sin egen widget och får kod att lägga på sin sajt/blogg.

    Själv utvecklandet stod en kille i Rumänien för, han var billig, snabb och proffsig.
    Har ni kollat på denna tjänst: http://www.widgetbox.com/

  22. #22
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Yes, vi skall lägga in den där snart. Har du provat den och sett nåt resultat kanske?

  23. #23
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Nej, inte direkt, men misstänker att det är bra! En nackdel är väl att det finns så mycket där att det verkligen gäller att sticka ut.

  24. #24
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Sådär, nu kan du också få reda på vilket som är ditt kinesiska stjärntecken:
    http://www.sinovum.se/index.php?opti...d=37&Itemid=76

    Och vi ger dig en snygg bild av detta samt ett kinesiskt tecken som du lägga på din blogg eller sajt. Snällt va! (i gengäld ger du oss förstås en länk)

  25. #25
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Yes, vi har provat Widgetbox, det ser lovande ut. Man får massor av härlig statistik också. Tyvärr ger det inte länkjuice till oss när boxens besökare hämtar kod för vår widget där.

  26. #26
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av LaoWang
    Sådär, nu kan du också få reda på vilket som är ditt kinesiska stjärntecken:
    xxxx://www.sinovum.se/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=76

    Och vi ger dig en snygg bild av detta samt ett kinesiskt tecken som du lägga på din blogg eller sajt. Snällt va! (i gengäld ger du oss förstås en länk)

    En fråga bara, gäller inte direkt länkbetet, utan mer sidan som det ligger på.
    Varför har ni ett stort tjock röd tråd mitt genom sidan? Den tar upp sidan bästa område, dvs där ögonen automatiskt hamnar, men ger ju inget?
    Varför tar ni inte och lägger ditt nån säljande text?

    ett exempel: hxxx://www.hjoseo.se/ (Hamnade faktist på sidan av en slump när jag letade exempel med liknande design, men upptäckte att de kör samma design )

    samt: hxxx://www.getupdated.com/

    I de båda exemplen ovan lyfter man fram viktigt info i området, istället för att bara ta upp utrymme.
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

  27. #27
    SEOgeeks avatar
    SEOgeek SEOgeek är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    37
    Här är mitt länkbete som kom snarare ur min frustration än min längtan efter inlänkar. Efter att ha blivit trakasserad några gånger av samma försäljare kom jag på den enkla, men genitaliska idéen att spärra honom med en tyst signal.

    Resultatet ser ni här:
    Spärra telefonförsäljare

    Har redan fått fin länk och feedback av VemR ingde.se (en de största sidorna som listar telefonnummer till telefonsäljare.)

  28. #28
    hObbEs avatar
    hObbE hObbE är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    9
    Jag kör en klassisk tävling. Man vinner ett av våra spel, får länkar från oss samt omnämnande i vårt nyhetsbrev.

    Got a Blog? - Win a Free Game!

    Har dock varit trögt att få in tävlande, kanske är folk trötta på s uppenbara länkbeten...

  29. #29
    KrukaaNs avatar
    KrukaaN KrukaaN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    26
    Jag har nyligen dragit igång ett projekt där skribenter skriver om allt som händer inom mopedvärlden. De lägger in bilder, filmer, guider, tips och en massa annat som mopedisten inte får missa. Kanske inte är något för er att skriva om men man skulle ju inte bli allt för ledsen för en inlänk

    www.motorize.se

  30. #30
    nosnajs avatar
    nosnaj nosnaj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    20
    Idag drog Comviq igång Comviq comment battle och min blogg är med, hoppas det kan ge lite form av länkbete.

    Kort: Varje kommentar som postas på blogginlägget resulterar i att Comviq skänker 10kr till Bris. 1 vinnare får dessutom ett startpaket laddat med lika många kronor som inlägget får kommentarer.
    Ta gärna någon minut och posta en kommentar så gör ni en god gärning för Bris.
    Blogginlägget: http://www.bloggjakt.se/comviq-comment-battle/

    Pusha gärna: http://www.pusha.se/comviq-comment-battle

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkbete: förklaring och guide
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2019-12-01, 15:21
  2. Mycket kommentarer på en artikel - möjligt länkbete?
    Av Peter U Larsson i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 01:10
  3. Gratisbloggar som bete för trafik och länkbete
    Av Jim Westergren i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 06:56
  4. Länkbete till salu
    Av Oskar Lindgren i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 01:01
  5. Tipsa en vän
    Av Anders Granström i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 17:47