Resultat 1 till 13 av 13

Hur ökar jag rankingen nu "när allt är stabilt"?

  1. #1
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Hej,

    Jag har en sida som säljer saker i en relativt liten bransch. Jag tror att problemet är högt generaliserbart för de som har e-handelssiter i små branscher.

    Jag har en helt ok ranking, men då och då seglar det upp sidor före, och nu vill jag befästa/förbättra ranking. Som jag har förstått det är följande viktigast för min site. a: Relevanta och korrekta inlänkar. b: On-page-optimering. c:en sida som uppdateras då och då. d: att folk klickar på mig i serpen

    Problemen är följande:
    a: Det är en liten bransch, så hur tusan hittar jag fler relevanta inlänkar? Jag tycker att jag har gått igenom så gott jag kan. Irrelevanta kan jag såklart lätt hitta...
    b: Redan gjort
    c: Sidan behöver inte uppdateras, för det finns inte nyheter som tillför läsaren något. Dock känns det som om ranking hade förbättras en hel del om jag ändå hade gjort detta!?
    d: Kan inte påverka.

    Dvs, jag känner inte att jag kan göra så mycket för att förbättra sidan för kunden, men det känns som om google kräver det. Var och hur tycker ni att jag ska lägga krutet?

  2. #2
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Skriv riktigt bra artiklar och guider inom denna branch och ha på sidan och lägg till dem på pusha.se och liknande. Vet inte om det finns möjlighet att göra detta i Sverige men amerikanska websidor brukar registrera sig på lokala företagsnätverk och därmed får de kraftfulla länkar därifrån. Att folk klickar på dig i serpen kan du visst påverka, se till att ha en page title på 70 tecken och en meta description på 155 tecken, båda väl skrivna och lockande, samt att de verkligen beskriver sidan rätt, så att de som klickar inte klickar tillbakaknappen så snart de kommer till din sida.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  3. #3
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    a: det finns flera sätt att jobba med detta, vad är det för url?

    d: spelar ingen roll, det är en myt, om det inte skulle vara det så har det så liten inverkan att man kan bortse från det.

  4. #4
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    D är ingen myt.

    Ju fler som klickar på en trevligt formulerad title och description ju fler besökare får han. = fler kunder

    Att det sen inte ger en bättre placering kan mycket väl vara myt men SEO är väl också att folka skall klicka på den träff som kommer upp
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  5. #5
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackar för svaren!

    Citat Ursprungligen postat av Blight
    Skriv riktigt bra artiklar och guider inom denna branch och ha på sidan och lägg till dem på pusha.se och liknande.
    Vad är viktigt i designen av denna artikeldatabas? Kan jag rada upp alla artiklar på en sida, eller måste alla artiklar ha en egen undersida? Måste artikeldatabasen vara frekvent internlänkad tilll? (i praktiken: måste jag ha med den i min huvudmeny?)

    Mvh Erik

  6. #6
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    D är ingen myt.

    Ju fler som klickar på en trevligt formulerad title och description ju fler besökare får han. = fler kunder

    Att det sen inte ger en bättre placering kan mycket väl vara myt men SEO är väl också att folka skall klicka på den träff som kommer upp
    Jo, men nu handlade det ju just om ranking och inte om besök.

  7. #7
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Oftast är det nog bäst att ha en separat sida per artikel och att ha länk till dem i huvudmenyn, men det beror ju på hur många det är. Om man till exempel skriver en walkthrough och en artikel om fusk till ett vikingaspel så är det bäst att ha dem i huvudmenyn och på separata sidor, tex med adresser som nedan:

    vikingaspelet.se/
    vikingaspelet.se/walkthrough/
    vikingaspelet.se/fusk/
    Senast redigerat av David Olofsson den 2008-10-26 klockan 19:10.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  8. #8
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av webguide
    Jo, men nu handlade det ju just om ranking och inte om besök.
    och jag som trodde att han ville ha fler besökare som skulle köpa saker av honom.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  9. #9
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Citat Ursprungligen postat av Blight
    Oftast är det nog bäst att ha en separat sida per artikel och att ha länk till dem i huvudmenyn, men det beror ju på hur många det är. Om man till exempel skriver en walkthrough och en artikel om fusk till ett vikingaspel så är det bäst att ha dem i huvudmenyn och på separata sidor, tex med adresser som nedan:

    vikingaspelet.se/
    vikingaspelet.se/walkthrough/
    vikingaspelet.se/fusk/
    Ok, då behöver jag alltså en undersida där samtliga artiklar finns länkat till, och denna "samlingsundersida" länkar jag till från huvudmenyn. Blir det bra då?

    Nu är det ju dock inte artiklarna som ska ranka, utan vissa sidor för separata ord. Dessa kommer jag ju länka till i artiklarna. Men får jag nytta av aktiviteten från artiklarna, även att det inte är den sida som jag vill ranka som uppdateras?

  10. #10
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    och jag som trodde att han ville ha fler besökare som skulle köpa saker av honom.
    Läs hans inlägg, jag fattar väl också att det är bra om folk klickar i serpsen!

  11. #11
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  12. #12
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Citat Ursprungligen postat av Tina Isola
    Köp lite Adwords, och kanske några på andra program, att investera i sin produkt ger mångfalt igen på sikt. Planera din kampanj ordentligt
    Menar du att detta hjälper SERP-rankingen, eller är det mer ett allmänt tips?

    Mvh Erik

  13. #13
    Andreas Bylunds avatar
    Andreas Bylund Andreas Bylund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av erison
    Menar du att detta hjälper SERP-rankingen, eller är det mer ett allmänt tips?

    Mvh Erik
    Det var nog bara ett allmänt tips, Adwords påverkar ingenting på sökresultatet.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)