Resultat 1 till 2 av 2

En liten reflektion över frågor från nybörjare

  1. #1
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    En del som är nya i forumet, och för den delen en del äldre också, kanske tycker att nybörjarfrågor avspisas på ett sätt som kan uppfattas som ohövligt.
    Det stämmer till viss del för mitt sätt att svara på dem. Förklaringen kommer här.

    Nybörjarguiderna här är den första källan för att inhämta grundläggande kunskap inom SEO. Det ligger en hel del arbete bakom för de personer som skapat dessa.
    Forumet är inte till för att ställa en frågor i stil med.
    Hur hamnar min sida på plats 1 i Google, utan att jag behöver anstränga mig så mycket och kan börja tjäna pengar
    Det stämmer heller inte med de regler forumet har. Se punkt 1 här.

    Forumet har nu över 1.400 medlemmar, det har skrivits tusentals inlägg inom de mest skilda ämnen. Samtliga dessa är sökbara via forumets sökfunktion eller via Google.
    En stor del medlemmar har dessutom startat diskussionstråder inom viktiga ämnen, kommit
    med förslag och analyser på hur optimering kan/skall utföras.
    Diskussioner efter är också de en källa för kunskap.

    Så att gå in och ställa en fråga som redan har besvarats ett antal gånger av medlemmar som offrat tid på att ge viktiga bidrag är att negligera och nonchalera vad andra medlemmar har gjort.

    Läs guiderna – Läs reglerna – Sök - Fråga sedan
    kan detta inlägg sammanfattas med.
    Allt är en fråga om respekt för de som bidrar till forumet.
    Senast redigerat av Urban G den 2008-10-24 klockan 19:17.

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag uppmanar alla att börja läs här. Alla viktiga trådar länkas därifrån och jag uppdaterar den sidan regelbundet.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)