Resultat 1 till 6 av 6

Hur lägger jag in länken på DMOZ?

  1. #1
    samimehmeds avatar
    samimehmed samimehmed är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    7
    Det finns en länk som jag hört är väldigt bra.
    Men jag vet inte hur man lägger in den.

    Länken heter: http://www.dmoz.org/

    Det konstiga är att min sida får besökare från länken.
    Men när jag söker den på den länksidan finner den inget resultat.

    Kan någon hjälpa mig.

    Mari

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Dmoz-länkar är onekligen bra. Det är tyvärr inte helt lätt att få med en länk där. Du hittar instruktioner om hur du går till väga här: http://www.dmoz.org/add.html

    Om du faktiskt får trafik från DMOZ kan man nog gissa att det finns en länk där någonstans.

    EDIT: Glömde att säga att katalogen är så pass viktig att den faktiskt har en egen sektion på det här forumet: http://www.seo-forum.se/dmoz-odp/.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  3. #3
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  4. #4
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Klart att det är värt de några minuterna det tar att skicka in sin sida till DMOZ. Den är en av de väldigt få katalogerna som ger några besökare och en länk därifrån har bra värde enligt mig.

    Man ska dock inte räkna med att de tar med din sida eller att de ens tittat på vilka ansökningar de får. Skicka in och glöm, som man brukar säga.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  5. #5
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Jag är redaktör för en sektion i den amerikanska delen av DMOZ

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Några generella råd att tänka på vid anmälan till dmoz.

    Rätt kategori
    Om sidan gäller ett företag verksamt i Nacka kommun, anmäl den där i den kategorin. Inte några snäpp högre upp.
    Visst naturligtvis mer attraktivt att få in en sida så högt upp som möjligt i strukturen. Men det blir inte lättare att komma in då.

    Rätt beskrivning
    Undvik adjektiv i beskrivningen. Dvs inget i stil med, störst, bäst, mest omfattande, heltäckande etc.
    Om företaget heter Svenssons Järnhandel är det som skall stå i titeln. Inte Svenssons Järnhandel , bäst på järnvaror
    Samma princip med den beskrivande texten.

    Rätt sida
    Sidor av MFA-karaktär är bara att glömma att anmäla.
    Sidan bör vara unik för sin kategori, helt enkelt tillföra något som inte finns bland de andra sidorna. (Undantag här är om det gäller exempelvis anmälningar till kategorier i stil med restauranger i Säffle kommun etc)
    Se till att sidan helst ligger inom samma ämnesområde. Ett sida som handlar om kouppfödning på Yttre Hybriderna och även om fallskärmshoppning i Neapel blir lite svår att placera.
    Se till att sidan är helt färdig. Inga brutna länkar, inga sidor där det står ”Innehåll kommer snart”
    Utgå ifrån att samtliga sidor på en anmäld webbplats kommer besökas av den som skall granska den.

    Rätt url
    Undvik att anmäla en djuplänk. Länken skall gå till första sidan. Inga omdirigeringar på själva sidan. Att anmäla en sida som heter minhetasida.se där alla länkar på sidan i praktiken går till minahetasidor.se fungerar i allmänhet inte.

    Rätt synbarhet
    Webbplatsen bör fungera för de flesta webbläsare som finns. Med andra ord sidan skall fungera i IE, Fx, Opera osv.

    Allmänt
    Ha i minnet att redaktörerna i dmoz med stor sannolikhet har goda kunskaper i språk samt hur man söker och kontrollerar sidor på Internet.
    Det finns redaktörer för varje kategori. Saknas listningen för just den kategori du anmäler till. Gå upp ett steg i strukturen, förr eller senare hittar du en redaktör.

    Sedan är det bara att följa Jims råd. Anmäl och glöm bort.

    (Nu finns det säkert ett antal sidor i dmoz där det här inte stämmer, men så här ökar du sannolikheten att komma med)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. följer google länken?
    Av erison i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 14:47
  2. Microsoft lägger bud på Yahoo
    Av Christian Bolstad i forum Nyheter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 13:41
  3. Länkbyten: Tips och information från hans99
    Av Jim Westergren i forum Länkbyten
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 02:49
  4. Jim lägger ned sin SEO-verksamhet
    Av Anton Johansson i forum Nyheter
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 11:12
  5. Blogroll byten
    Av Marcus Westberg i forum Länkbyten
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 16:36