Resultat 1 till 19 av 19

Automatiska länksystem

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Automatiska länksystem

    Här sammanfattas de olika automatiska länksystem som finns.

    Varning: Dessa länksystem bryter mot Googles riktlinjer.
    Dessa metoder rekommenderas inte av mig och används på egen risk.


    Tänk även på att programmen och trådarna som länkas nedan är även rätt gamla.

    Link Vault
    Ett av de första och största server-baserade länkprogrammen som fungerade relativt bra vid länkbygge. Diskuteras i denna tråden.

    Automatic Backlinks
    Ett nytt program sedan 2009.

    Receive Links
    Liknande Link Vault. Diskuteras i denna tråden.

    Co-op Advertising Network
    Det äldsta programmet. Relativt populärt under 2004-2005. Stor farlig nackdel att länkar är temporära. Diskuteras i denna tråden.

    Pyramid Linking
    Ett dött program. Diskuteras i denna tråden.

    --

    För att diskutera de olika programmen, skriv i trådarna ovan istället för i denna tråden.

    Detta är en klistrad tråd. Läsare uppmanas att lämna feedback, korrigera och lägga till information i tråden så att artikeln kan uppdateras av skribenten.
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2009-02-06 klockan 23:55.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Jag tipsar nog om ett av de mer kraftfulla länksystemen som finns, skapat av Howie Schwartz:

    http://www.blackhatlinknetwork.com/

    ... dock för engelska siter

    /Patrik

  3. #3
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av Patrik Berggren
    Jag tipsar nog om ett av de mer kraftfulla länksystemen som finns, skapat av Howie Schwartz:

    http://www.blackhatlinknetwork.com/

    ... dock för engelska siter

    /Patrik
    Ja det där gillar dom på Google mihihih... kolla filmen folk. hilarious.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  5. #5
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Marcus, visst är den ...

    Tina,
    klart man inte tjänar så mycket pengar på det systemet automatiskt ... däremot vet jag många som varit på Howies seminarium och använder sig av andra system han gjort, som tagit deras business till en annan nivå.

    /Patrik

  6. #6
    Angelicas avatar
    Angelica Angelica är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    12
    Är inte hela SEO kulturen bara som följa john!?

    Mitt intryck är att flockbetéendet är påtagligt...

  7. #7
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Angelica, du har så rätt så ... den som gör mest, snabbast, "vinner spelet"

    /Patrik Berggren

  8. #8
    Angelicas avatar
    Angelica Angelica är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    12
    Nja... det beror väl på vad man syftar på. Med all respekt för att du "kan SEO rätt bra" är jag benägen att inte hålla med dig i just detta påstående.

    Jag ser folk som gör massor... men mycket av det arbetet gör snarare att folk hamnar i en dålig dager.

    Det finns ingen garanterad koppling mellan stor arbetsinsats och bra placeringar i sökmotorn. Bra och varaktig placering, ska tilläggas!

  9. #9
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av Angelica
    Jag ser folk som gör massor... men mycket av det arbetet gör snarare att folk hamnar i en dålig dager.
    Jag ser också folk som "gör massor" och får bestående bra placeringar. Frågan är varför de hamnar i dålig dager?
    Citat Ursprungligen postat av Angelica
    Det finns ingen garanterad koppling mellan stor arbetsinsats och bra placeringar i sökmotorn. Bra och varaktig placering, ska tilläggas!
    Har inte heller pratat om arbetsinsats. Man kan lägga ned en liten arbetsinsats men ändå göra mycket och få långvariga och bestående resultat.

    Man ska göra mer än konkurrenterna OCH bättre än konkurrenterna, det är ofta en vinnande kombination

    /Patrik Berggren

    PS .. Tina, är nog benägen att hålla med dig ...

  10. #10
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tagit bort en del som låg lite väl utanför ämnet. Finns det synpunkter på min redigering kontakta Jim eller någon annan moderator. De borttagna inläggen kan återskapas.

  11. #11
    snaskits avatar
    snaskit snaskit är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19
    Jag skulle säga xrumer, senuke och scrapebox

  12. #12
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej!

    Hur riskabelt är detta? Vad händer om man åker fast?

  13. #13
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    @Mr.Bennet - Väldigt enkelt, det är inget brottsligt så du åker inte i finkan. Det som händer är att i värsta fall plockas du bort helt från Googles resultatlista, i näst värsta fall så blir du placerad på plats -150 i sökresultatet och i bästa fall så kommer du ligga etta på varenda sökord du jobbar med. Jag har ingen koll på nätverken som finns idag men jag skulle undvika de andra programmen som nämns i denna tråden.

  14. #14
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av AndersIvar Visa inlägg
    @Mr.Bennet - Väldigt enkelt, det är inget brottsligt så du åker inte i finkan. Det som händer är att i värsta fall plockas du bort helt från Googles resultatlista, i näst värsta fall så blir du placerad på plats -150 i sökresultatet och i bästa fall så kommer du ligga etta på varenda sökord du jobbar med. Jag har ingen koll på nätverken som finns idag men jag skulle undvika de andra programmen som nämns i denna tråden.
    Ja okej. Men hur stor är risken att man upptäcks?

  15. #15
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Finns säkert nätverk som kan leverera bra länkar idag dock inga jag känner till. När det gäller programmen som nämns i tråden så handlar "upptäckten" i de allra flesta fall att det blir rejäla sjok med länkar på en gång och i de allra flesta av fallen från webbplatser som Google klassar som "dåliga områden" i och med att man skrapar nätet på webbplatser som så många andra gör samtidigt som du. Du riskerar därför ett filter eller ett straff, risken på en skala går inte att säga eftersom det beror helt på vart du väljer (och hur du väljer) att skjuta ut länkarna.

  16. #16
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av AndersIvar Visa inlägg
    Finns säkert nätverk som kan leverera bra länkar idag dock inga jag känner till. När det gäller programmen som nämns i tråden så handlar "upptäckten" i de allra flesta fall att det blir rejäla sjok med länkar på en gång och i de allra flesta av fallen från webbplatser som Google klassar som "dåliga områden" i och med att man skrapar nätet på webbplatser som så många andra gör samtidigt som du. Du riskerar därför ett filter eller ett straff, risken på en skala går inte att säga eftersom det beror helt på vart du väljer (och hur du väljer) att skjuta ut länkarna.

    Ja okej. Jag fyllde i max en länk om dagen. Känns inte som om man borde bli upptäckt på det? Det finns ju dem som har betydligt fler & de borde bli tagna först känner man.

  17. #17
    basses avatar
    basse basse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Bergen, Norge
    Inlägg
    21
    Om du bygger sakta men säkert i början kan du gasa på ordentligt efter ett tag, jag drog igång och på 4 dagar ordnade jag 4000 backlinks och jag hamnade inte i google sandlådan. Nu rankar jag även för nyckelord som jag inte har försökt att bygga på.
    Om du är orolig så börja med att bygga 10 länkar per dag och gå vidare därifrån.

  18. #18
    Seokillens avatar
    Seokillen Seokillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    75
    Citat Ursprungligen postat av basse Visa inlägg
    Om du bygger sakta men säkert i början kan du gasa på ordentligt efter ett tag, jag drog igång och på 4 dagar ordnade jag 4000 backlinks och jag hamnade inte i google sandlådan. Nu rankar jag även för nyckelord som jag inte har försökt att bygga på.
    Om du är orolig så börja med att bygga 10 länkar per dag och gå vidare därifrån.
    använde du blackhatlinknetwork.com som beskrivs ovan?

    i så fall, kan man använda web2.0 properties och blasta med backlinks? tror inte man hamnar i google sandlådan då web 2.0 får säker in flera backlinks.

  19. #19
    Tages avatar
    Tage Tage är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Patrik Berggren Visa inlägg
    Jag tipsar nog om ett av de mer kraftfulla länksystemen som finns, skapat av Howie Schwartz:

    /www.blackhatlinknetwork.com

    ... dock för engelska siter

    /Patrik
    Man kan göra det lätt för sig och anlita folk på worktasker som kan hjälpa en billigt dessutom
    Senast redigerat av Urban G den 2015-09-01 klockan 23:49. Anledning: inga aktiva länkar till det

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 18:03
  2. Automatiska länkbyten och artiklar
    Av Mortfiles i forum Länkbyten
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 12:18
  3. Pagerank script - Automatiska förfrågningar
    Av Magnus-SEO i forum PageRank
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 01:13
  4. Automatiska url-omskrivningar ger duplicate content?
    Av Niclas Strindell i forum URL-omskrivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 00:42