Resultat 1 till 8 av 8

Inlänkar som inte syns?

  1. #1
    nejins avatar
    nejin nejin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    61
    På yahoo site explorer har jag 32 inlänkar.
    Men när jag tittar på google så verkar jag bara ha två.
    Jag har kollat igenom några stycken och de tycks inte ha no follow.
    Jag har inlänkar från sidor som har PG 6, 4 och 3, men min egen är fortfarande 0.

    Min fundering är om det tar längre tid för google att registrera inlänkarna, eller om det finns någon annan anledning, så som att google inte räknar dem av någon anledning. Sen trodde jag att PG så gott som skulle överföras från källan till mig, har detta undantag?

  2. #2
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    Du kan inte lita på link:www. sida.se hos Google om den metoden du använder. Använd istället precis som du säger Yahoo Site Explorer eller Googles Verktyg för Webbansvariga som det så fint heter på svenska.

  3. #3
    StefanBs avatar
    StefanB StefanB är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    5
    I Googles verktyg för webbansvariga / Google Webmaster Tools så finns det under kategorin "Links" en rapport "Pages with external links" som du kan glutta på.

    PageRank (PR) uppdateras utåt några få gånger per år så det är bara att fortsätta vänta.

  4. #4
    nejins avatar
    nejin nejin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    61
    Tittade och jämförde site explorer och webmaster tools. Det skiljer sig ganska mycket åt.

    Hur fungerar det när PG inte uppdateras så ofta, betyder det att min sida informellt har en högre PG då jag har några starka inlänkar eller händer inte det förräns jag faktiskt själv kan se att min PG gått upp?

  5. #5
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    PageRank = PR

    Din sida har ett värde hos Google. Det är inte ett värde på 0-10.

    Titta inte för mycket på PR för det ger bara huvudvärk.
    Titta istället på vilken placering du har i träfflistan.
    Där har du den verkliga indikatorn på hur Google värderar din sida.

    Hamnar du högt upp tycker de om din sida
    hamnar du långt ner tycker dom inte om din sida.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  6. #6
    nejins avatar
    nejin nejin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    61
    Tänkte såhär. Om jag tittar på site explorer skiljer det sig från webmaster tools. Är det bara de inlänkar som finns på webmaster tools som räknas? Dvs google har ännu inte hittat de inlänkarna som site explorer visar, och räknar därför inte heller med dem?

    Hur lång tid tar det i så fall för google att hitta samma länkar som site explorer hittat? Eller det kanske inte finns någon garranti att så sker?

  7. #7
    nejins avatar
    nejin nejin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    61
    Tänkte bumpa den här tråden igen då jag insåg att jag aldrig riktigt fick svar på min fråga och har börjat fundera på saken igen.

    Först redovisas alla länkar som google ser i webmaster tools eller finns det länkar som inte redovisas där.

    Hur överlappar site explorer och google (webmaster tools).

    Vilket är det bästa verktyget att se länkar med?

    Om jag inte hittar en länk med site explorer, betyder detta att google inte heller ser dem och att de således inte ger någon kraft. Jag har fått för mig att så är fallet med många article directories. Där finns en länk, men de syns inte i site explorer och betyder det då att google inte heller har sett dem och således påverkar de inte min placering?

  8. #8
    kingstuffs avatar
    kingstuff kingstuff är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Vikbolandet
    Inlägg
    7
    Har undrat precis samma sak i ett år och aldrig fått någon riktig klarhet?

    Är Webaster tool's lista över länkar fullständig från google sett eller listas bara vissa där med som med link: (url)?

    Kanske bara en 3:e del av länkarna från site explorer som visas hos google (webmaster tool)
    Senast redigerat av kingstuff den 2011-02-24 klockan 00:29. Anledning: Stavfel och ovälkommna smileys =)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  2. Länkbyten: Tips och information från hans99
    Av Jim Westergren i forum Länkbyten
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 02:49
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 23:52
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 18:35
  5. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 10:59