Resultat 1 till 1 av 1

Live Search Domain score och Page score

  1. #1
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Jag skapade nyss ett konto på Live Search Webmaster Center och kunde glatt konstatera att de har gett mina två äldsta sidor fem av fem möjliga i "Domain score" och "Page score". Är nog ingen slump att dessa är just mina äldsta domäner. Man kan även se page score på sidorna man har i sina utgående länkar riktade till och det är ju väldigt användbar information! Konstigt att det så vitt jag kan se inte står något om detta i det här forumet.

    # Your domain score / Your page score
    Provides a measurement of how authoritative Live Search views your domain to be, with 5 green boxes being the highest rating and 5 empty boxes being the lowest. This is based on many of the same factors we use to determine Static Rank, but is not directly comparable.
    Update: efter att ha lagt till en sitemap i Live Search Webmaster Center så sänktes min domain och page score från 5 till 1... Måste vara en bugg, men hoppas det är en bugg på den score som visas och inte en bugg som minskat den verkliga domain och page score som jag hade.

    Update 2: tog bort sitemapen och fick efter 10 min tillbaka page score till 5. Buggen hade nog inte med sitemapen att göra. I vilket fall så har de inte en fungerande sitemap service eftersom man bara kan lägga till en sitemap. man kan lägga till fler subdomäner men länkar och sidor från alla mina subdomäner visas fortfarande även under www. Något förvirrande.
    Senast redigerat av David Olofsson den 2008-10-30 klockan 13:46.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. MSN Live Search - Sandlåda?
    Av Christer Erenlöf i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 02:10
  2. Live Search Webmaster tools
    Av Stringfellow i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 16:02
  3. Google Co-op
    Av hans99 i forum Nyheter
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 06:01