Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 59 av 59

Google rullar ut nya filter och straff

  1. #31
    Boivins avatar
    Boivin Boivin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    39
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Före vi får inlägg där varje medlem måste rapportera sina lägesförändringar kan vi tänka på det här.
    Jag tycker att detta var ett alldeles utmärkt exempel på när forum är som bäst. Vi utbyter erfarenheter och försöker tillsammans komma till konsensus och dra slutsatser utifrån vad andra upplever.

    Hade varit väldigt tråkigt om alla bara satt och väntade på vad som skulle hända. Dessutom, om det hade varit en permanent ändring så hade vi varit steget före med att anpassa oss eftersom vi redan fått information från olika medlemmat om hur de påverkats. Jag hade tyckt det var mycket intressant att höra dina åsikter Urban men också veta vad som hänt med dina sidor för att eventuellt kunna se hur dina teorier stämmer med resultatet.

    Kommer det nu snart en ny uppdatering eller något liknande i framtiden kan vi enkelt gå tillbaks till denna tråd och jämföra med vad som hände då (nu alltså). Det är väl alldeles utmärkt. Och inte bara teorier utan också en del faktiska resultat som de vi diskuterat här.

  2. #32
    jakes avatar
    jake jake är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    75
    Ja resultatet verkar i stort sett vara återställt till vad det var innan igårkväll. Dock har jag en sida som inte har några köpta länkar, men som har ett antal inlänkar från inte helt naturliga placeringar. Sidan låg tidigare på första sidan på google för det sökord som många av länkarna hade, men visas nu inte bland de 10 första sidorna iaf. Sidan innehöll också adsense-annonser hade ganska mycket innehåll, relevant för sökordet och hade inte uppdaterats med nytt innehåll på ganska länge.
    Någon mer som har sidor som inte har kommit tillbaka?
    Kan omkastningen vara något sätt för google att hitta sidor som t.ex. fått nästan all sin trafik från google eller liknande.

  3. #33
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Samtliga placeringar som jag kontrollerade igår och såg att de droppat har återhämtat sig idag. Till och med vissa som har gått från 2:a till 1:a plats i SERP. Så det ser ju bra ut.

    Men man undrar vad det var Google gjorde. För mig verkar det som att de räknade om ranking, och att vi såg SERP där vissa inlänkar inte fanns med i beräkningen. Eller där vissa inlänkar till en början orsakade att vissa sidor hamnade i ett filter och att detta filter räknades om under natten och då slapp en hel mängd sidor ut ur filtret, dock inte alla enligt vad Jake berättar.

  4. #34
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Som många rapporterat så är allting nu, back to normal. Men man får sig en liten tankeställare om Googles makt, hur de kan ruinera 100tusentals människors levebröd med en liten algo-update. Frågan är ju hur man gör sig icke-Googleberoende, men det blir svårt när 90% av trafiken kommer därifrån.

  5. #35
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Boivin > Det är ingen ovanlighet att Google under en kort tid möblerar om ordentligt i resultatlistan för att sedan återställa det mesta. Har sett det ett antal gånger genom årens lopp.
    Inte helt ovanligt att det inträffar på nätterna.
    Dvs webbplatser, eller nyckelord för webbplatser, försvinner helt från resultatlistan, för att sedan komma tillbaka.
    Skillnaden nu kanske var att det gällde fler webbplatser alternativ att det skedde dagtid, då fler uppmärksammar det.
    Man märker det enklast om man bevakar ett antal webbplatser några gånger per dag under en längre tid att det kan vara mer eller mindre stora hopp i serpen.

    Något mönster för vilka sidor som berördes verkade inte finnas. För min del åkte några MFA-sidor upp på topplaceringar, en del av dessa hade nyligen fått externt länkstöd. Andra MFA-sidor hade jag inte gjort något åt på månader. Gamla seriösa webbplatser som inte var under aktiv optimering försvann i princip helt ut både sidorna och/eller på nyckelorden.

    Med andra ord webbplatser som var under aktiva åtgärder gick upp eller ned. De som inte var under åtgärd gick upp eller ned. Webbplatser inom både de kategorierna hände det inget alls med.
    Ålder på webbplatsen/domänen verkade inte vara någon faktor till att de rörde sig/rörde sig inte.

    Om man är lite konspiratoriskt lagd skulle man kunna få för sig att det är en liten påminnelse i stil med:
    Bara så ni vet. Det är vi som bestämmer.

  6. #36
    Boivins avatar
    Boivin Boivin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    39
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Boivin > Det är ingen ovanlighet att Google under en kort tid möblerar om ordentligt i resultatlistan för att sedan återställa det mesta. Har sett det ett antal gånger genom årens lopp.
    Inte helt ovanligt att det inträffar på nätterna.
    Dvs webbplatser, eller nyckelord för webbplatser, försvinner helt från resultatlistan, för att sedan komma tillbaka.
    Skillnaden nu kanske var att det gällde fler webbplatser alternativ att det skedde dagtid, då fler uppmärksammar det.
    Man märker det enklast om man bevakar ett antal webbplatser några gånger per dag under en längre tid att det kan vara mer eller mindre stora hopp i serpen.
    Absolut! Men själv tycker jag att det är lika intressant för det att disktura det.

    Mina resultat är i stort sett också tillbaka på normalt. Lite bättre på en del generella sökord. Men högst marginellt. Annars ska det bli intressant att läsa mer om vad google testade och hur de fick fram SERP:en. Kan ju förhoppningsvis ge en del indiaktioner för framtiden när analysen är klar.

  7. #37
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Ok du har en poäng där Boivin. Kanske var lite för kort i tonen i min kommentar tidigare.
    Men såg inte så mycket försök till analys i inläggen.
    monkey business hade en synpunkt där om ingen relevans.
    Skulle, baserat på det jag såg, säga att relevans fanns under perioden men den var mycket svag.

    Sidor, etablerade, som legat bra till på vissa nyckelord, både i title, filnamn, textinnehåll fokuserat med just de nyckelorden, ersattes av sidor som bara innehöll nyckelorden några gånger i texten. Där heller inte nyckelorden utgjorde själva målet med de sidorna.
    Förutom då i några fall när någon sida jag bevakade bara försvann ut helt.

    En sökning på SEO, där plockades ett antal engelskspråkiga sidor in på topp tio.
    Men som sagt inget klart urskiljbart mönster.

    Fast nu vet vi vilka det är som bestämmer till 100% över serpen.

  8. #38
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av impreso
    Nu är allting back to normal. Alla de jag känner har hämtat tillbaka sina första placeringar.
    Det drabbade både hemsidor med och utan köpta länkar. Ingen annan slutsats går att dra ännu, mer än att Google fick lite tuppjuck under en uppdatering.
    Samma som 2005 och neråt alltså. Det var ett tag sen sist =)

  9. #39
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det här har jag sett förr även om de inte gjort det så här länge. Jag tror inte det kvarstår i de flesta fall.

    Det är något de gör för att mäta och jag tror inte att det har så mycket med trafikmätning att göra. Snarare att de komprimerar information de använt och mer optimerat vill följa upp var vissa saker hamnat på sidorna d.v.s. strumpa hur det färdas internt på sajterna. Då blir det väldigt underligt.

    Första gången de gjorde det (om jag tolkar rätt) var i förr-förra PR-exporten då de körde ut just sådana värden. Sannolikt för att första gången kunna följa det mer omfattande från sin surf-armé och mappa det mot andra kvalitetsfaktorer i den manuella kontrollen.

    Nu har de sannolikt utvecklat något form av automatiserat system för att följa upp vad de vill se (jag tror jag vet vad det är men håller det för mig själv). Där man tar hänsyn till sökordspositionerna.

  10. #40
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Nu har Google, i form av Matt Cutts, officiellt kommenterat det hela på Webmasterworld som en felaktig uppdatering där ett antal "Search Quality signals" inte fanns med. Och att Matt inte tolkar detta som någon indikation på vad som kommer att komma i framtiden.

    http://www.webmasterworld.com/google/3777991-5-30.htm

    Min misstanke är att de tryckte ut data där filter för inkommande länkar hade applicerats på fler sidor än vad de hade som avsikt att göra. Men det är bara min gissning baserat på de sidor jag följde under det hela.

  11. #41
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Min misstanke är att de tryckte ut data där filter för inkommande länkar hade applicerats på fler sidor än vad de hade som avsikt att göra. Men det är bara min gissning baserat på de sidor jag följde under det hela.
    Jag det skulle det nog kunna vara. Kul var det i alla fall.

    Såg inte att det påverkade någon position för mig någonstans negativt (tittade dock inte på mina bloggar utan nättidningen). Gynnade även Aftonbladet såg jag.

  12. #42
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Nu har Google, i form av Matt Cutts, officiellt kommenterat det hela på Webmasterworld som en felaktig uppdatering där ett antal "Search Quality signals" inte fanns med. Och att Matt inte tolkar detta som någon indikation på vad som kommer att komma i framtiden.

    http://www.webmasterworld.com/google/3777991-5-30.htm

    Min misstanke är att de tryckte ut data där filter för inkommande länkar hade applicerats på fler sidor än vad de hade som avsikt att göra. Men det är bara min gissning baserat på de sidor jag följde under det hela.
    Ok jag ser inte att han någonstans säger att det är en felaktig uppdatering. Det här var vad jag hittade att han skrivit:


    I think this was a short-term issue and things should be back to normal pretty soon (if not already).

    b2net, I don't consider those rankings indicative of anything coming in the future. Some data went into the index without all of our quality signals incorporated, and it should be mostly back to normal and continuing to get back to normal over the course of the day.

    Kan du peka ut var han säger att det var en felaktig uppdatering. Jag menar min bild är ju att de gör så där medvetet kring olika saker av och till för att mäta. Bekräftar de att det är ett fel de gjort är det väldigt intressant.

  13. #43
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Kanske lite fel tolkat av mig. Men det var denna formulering jag avsåg:

    "Some data went into the index without all of our quality signals incorporated"

  14. #44
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Kanske lite fel tolkat av mig. Men det var denna formulering jag avsåg:

    "Some data went into the index without all of our quality signals incorporated"
    Jo men det kände vi ju till redan. Egentligen kan man inte tolka det som att det nödvändigtvis har värderat upp länkar heller utan det kan vara tvärtom också. Eller inte röra själva inlänkarnas värde i sig...

    Just det här någon skrev men som jag inte såg själv (tittade inte så mycket) om att undersidor rankade som primärsida är väldigt väldigt intressant. Detta behöver kanske inte ha handlat så mycket om inlänkar utan omfördelning av kraften de gör. Jfr PR-exporten innan den som gick ut nu.

  15. #45
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  16. #46
    jakes avatar
    jake jake är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    75
    Citat Ursprungligen postat av jake
    Ja resultatet verkar i stort sett vara återställt till vad det var innan igårkväll. Dock har jag en sida som inte har några köpta länkar, men som har ett antal inlänkar från inte helt naturliga placeringar. Sidan låg tidigare på första sidan på google för det sökord som många av länkarna hade, men visas nu inte bland de 10 första sidorna iaf. Sidan innehöll också adsense-annonser hade ganska mycket innehåll, relevant för sökordet och hade inte uppdaterats med nytt innehåll på ganska länge.
    Någon mer som har sidor som inte har kommit tillbaka?
    Kan omkastningen vara något sätt för google att hitta sidor som t.ex. fått nästan all sin trafik från google eller liknande.

    Nu är även denna sida tillbaka på sida 1 för sökordet som många länkar med. Tog dock några dagar längre än för övriga sidor...

  17. #47
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Har alla tillbaka sina placeringar nu? Har en site som åkte ner i crappern i fredags och vägrar komma upp igen, vetetusan om det är något nytt filter den snubblat över eller om den bara är exceptionellt seg att återhämta sig.

  18. #48
    RobinSs avatar
    RobinS RobinS är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2008
    Inlägg
    25
    Två av mina sajter blev straffade så sent som 4:e november. Sajterna är helt orelaterade till varandra, förutom att de ligger på samma webbhotell.

    Bägge sajterna har under det senaste halvåret legat på förstasidan för de flesta av sina sökord. I tisdags skönk de dock ner till sida 5-6 på samtliga ord.

    Sidorna har gott om välskriven text och är väldigt försiktigt inlänkade, så jag finner detta straff högst märkligt.

    Över en natt har min totala inkomst halverats... man borde kanske strunta i allt som har med internetmarknatsföring att göra och byta bransch till något säkrare...

    Någon mer som råkat ut för problem på sistone?

  19. #49
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Något säkrare? Det blir det om man slutar stirra sig blind på enkom sökmotortrafiken. Du kan aldrig bygga en hållbar business ENKOM på sökmotortrafik då Google och andra sökmotorer ändrar "spelreglerna" hela tiden. Ena dagen är man i topp, andra i botten.

    Du har inte funderat på andra sätt att skapa trafik till dina siter, om du är beroende av inkomsterna ifrån dem?

    /Patrik

  20. #50
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av Patrik Berggren
    Något säkrare? Det blir det om man slutar stirra sig blind på enkom sökmotortrafiken. Du kan aldrig bygga en hållbar business ENKOM på sökmotortrafik då Google och andra sökmotorer ändrar "spelreglerna" hela tiden. Ena dagen är man i topp, andra i botten.

    Du har inte funderat på andra sätt att skapa trafik till dina siter, om du är beroende av inkomsterna ifrån dem?

    /Patrik
    Nu tycker jag du får det att låta som det vore enkelt att skaffa trafik från andra platser än Google, men det är det verkligen inte. Det är inte precis ovanligt att folk försörjer sig genom Google på ett eller annat sätt. Hur ser din egen statistik ut? Hur många % av besökarna kommer från Google? Hade du fått den rullians du kanske har idag utan trafiken från Google?

    Det är hundratusentals människor som har jobb pga. placeringar som genererar avslut. Det är många webbutiker som inte hade klarat en dag utan Google. Som Gustav sa i en tidigare tråd,
    Jag klarar mig alltid och har råd med julskinka oavsett placeringar i Google. Men i värsta fall så hamnar jag i en situation där jag måste sparka personal. Och det är en risk som jag ogärna tar.
    Visst är det en sund tanke att skaffa trafik från andra platser, men det är inte helt enkelt, och framförallt så är det väldigt dyrt i jämförelse.

  21. #51
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Nej, mitt fokus har inte enkom varit att ha besökare ifrån Google. Visst, det hjälper, men det är inget jag behöver för att få inkomster på siten.

    Att skapa trafik ifrån andra källor än Google behöver inte vara speciellt dyrt. Vad kostar det inte att hålla på med SEO? Även om du gör det själv så kostar det pengar beroende på vad DIN TID ÄR VÄRD!

    Då en verksamhet helt och hållet är beroende av Google och sedan tappar all ranking, det låter väldigt dyrt i mina ögon. Vore det då inte billigare att ha lite vanliga köpta banners ute på relaterade webbsiter som redan har befintliga besökare? DET! låter mycket billigare än att inte få någon trafik (inkomster) alls

    /Patrik

  22. #52
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av monkey business

    Det är hundratusentals människor som har jobb pga. placeringar som genererar avslut.
    Visst, och de flesta är då Sökmotoroptimerare, som tjänar mest på den ruljansen.

    Citat Ursprungligen postat av monkey business
    Det är många webbutiker som inte hade klarat en dag utan Google. Som Gustav sa i en tidigare tråd,


    Visst är det en sund tanke att skaffa trafik från andra platser, men det är inte helt enkelt, och framförallt så är det väldigt dyrt i jämförelse.
    Fortfarande, det är inte dyrt att skapa trafik till sin webbplats OM man har något att sälja. Skulle jag själv ha en webbutik skulle jag inte behöva syssla en endaste timme med sökmotoroptimering. Jag skulle t o m ha svårt att få stopp på trafiken. Enda chansen att hindra trafiken till en sådan site är genom att dra ur pluggen på webbservern, eller stänga ned webbservern.

    /Patrik

  23. #53
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av monkey business
    Rent spontant ser det ut som man sänkt värdet för nyckelord i domännamnet. Det är på sådana sidor jag ser grova förändringar.
    Det vore på tiden domännamn är den nya sortens spam

  24. #54
    Christianjs avatar
    Christianj Christianj är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    25
    För mig så hamnar chique som sajt högst upp och (se) Zoovilliage som 1a och miashoppng som 6a. Verkar som att det blivit "i sin ordning" igen.

  25. #55
    Koraks avatar
    Korak Korak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    14
    Jag har då rakt inte återhämtat mig efter denna incident och fortsätter falla verkar det som.

    Vet inte riktigt vad som hänt men siten är ny så har inte så mycket info eller erfarenhet.
    081013 rankade jag 193 på mitt sökord, först mätningen.
    Bästa resultat var 081022 och var då 77.
    081030 rankade jag 210 har fallit sedan dess ner mot 230 nu.

    Konstigt nog så rankade jag etta på Yahoo på detta ordet ungefär under tiden 081022 och fram till 081030 så samtidigt
    som jag ramlade ner hos google gjorde jag samma sak hos Yahoo. På Yahoo ligger jag långt tillbaka i listan nu.

    Saker jag gjort under tiden som skulle kunna påverka är:
    - Fixat till Meta taggar och description.
    - Ordnat så att jag inte har samma TITLE på alla sidor.
    - Ordnat inlänkar, enligt googles updateringar så har kanske detta gått lite väl fort. 3 gånger har listan i webmaster tools uppdaterats och resultaten var 2 - 27 - 63
    Har ju inte skaffat länkar i denna hastighet men goggla har ju lyckats hitta upp emot 10 olika vägar fram till samma länk så resultatet blåses ju upp.


    Nästa steg för mig blir att ordna till H1 taggar på produktlistningar mm för det har alla de som rankar på första sidan på mina ord. Onödigt arbete eller är det lika bra att ordna till det?

    Fixa lite mer innehåll på sidan, en web-shop har ju inte naturligt så mycket löpande text. Fixar ihop några sidor om inspiration och råd.

    Vet inte riktigt vad som skulle kunna vara mitt problem så mottager alla tips tacksamt.


    //Korak

  26. #56
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Jag har också en sajt som vägrar dyka upp efter förra fredagen, då den blev slaktad efter några månader med bra ranking. Den straffades c:a 6 timmar efter jag köpt en ganska tung länk, så det är möjligt att de i denna uppdatering uppmärksammade fler ställen som säljer länkar. Tänkte låta den ligga i en vecka till, sen plocka bort länken och se om den bubblar upp igen... straffet verkar vara på hela domänen och inte för enstaka högprofil/profitabla nyckelord.

  27. #57
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av NBT
    Jag har också en sajt som vägrar dyka upp efter förra fredagen, då den blev slaktad efter några månader med bra ranking. Den straffades c:a 6 timmar efter jag köpt en ganska tung länk, så det är möjligt att de i denna uppdatering uppmärksammade fler ställen som säljer länkar. Tänkte låta den ligga i en vecka till, sen plocka bort länken och se om den bubblar upp igen... straffet verkar vara på hela domänen och inte för enstaka högprofil/profitabla nyckelord.
    Jag tror inte att det beror på uppdateringen utan på att du just har köpt en länk vilket är emot Googles regler och då hamnar du på botten.

    Arbetet med att identifiera sidor som säljer länkar pågår ju fortlöpande och man blir straffad löpande också.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  28. #58
    MagnusFs avatar
    MagnusF MagnusF är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Jag tror inte att det beror på uppdateringen utan på att du just har köpt en länk vilket är emot Googles regler och då hamnar du på botten.

    Arbetet med att identifiera sidor som säljer länkar pågår ju fortlöpande och man blir straffad löpande också.
    Kan en slutsats vara att det är farligare att köpa länkar om man har kommit en bit på vägen i serpen.
    Bättre att köpa när sidan är relativt nystartad och man inte har så mycket att förlora.

  29. #59
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av MagnusF
    Kan en slutsats vara att det är farligare att köpa länkar om man har kommit en bit på vägen i serpen.
    Bättre att köpa när sidan är relativt nystartad och man inte har så mycket att förlora.
    Så skulle man ju kunna se det. Man kan ju också se det som så att man inte kommer kunna tjäna något den sajten så man kan lika gärna skippa att jobba med den.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Moderna myter inom SEO
    Av Jim Westergren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 01:13
  2. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22