Resultat 1 till 4 av 4

Städat i en del trådar

  1. #1
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag har städat i några klistrade trådar bland annat. Rensade rätt så hårt och ber om ursäkt om någon känner sig trampade på tårna. Men för att få ett sammanhang behövde en del tas bort som inte direkt var opassande.

    Inlägg i stil med ”Jag vet vad som gäller men det talar jag inte om för er” är inte konstruktiva eller för debatten framåt.
    Påhopp på andra även om de lindas in mer eller mindre snyggt är heller inte något som bidrar till en vettig diskussion ej heller kategoriska obestyrkta påstående.
    Att hålla sig inom det ämne tråden gäller är även det en förutsättning för att något vettigt skall komma ut av det hela.

    SEO-forum är till för att diskutera det som rör SEO, ställa specifika frågor. Och det på ett konstruktivt sätt.

  2. #2
    Samuel Sylvanders avatar
    Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    65
    Mycket bra, då blir det hela mer givande för alla anonyma besökare också samt så blir diskussionerna mer konstruktiva.

  3. #3
    altgards avatar
    altgard altgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    104
    Det är ju inte första gången det "städas" här på forumet..
    Får man fråga varför? Om det är inläggen Hans99 gjort, har jag inte sett något som behövts städas upp.. Visst jag har väl inte läst 100% av hans inlägg men ändå..

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det är sant altgard att det togs bort en del inlägg som låg inom reglerna.
    Problemet där är att på ett inlägg så följer en replik, ytterligare en replik osv.
    I slutändan hamnar man då i en situation där det kan bli svårt att låta det första stå kvar då det gett upphov till en kedja. Där de sista inläggen går över gränsen.

    Sedan är det en fråga vad du menar med att städa. Det har mig veterligen gjorts två gånger sedan forumet startades. Tre med denna då.
    Den sista gången var några veckor sedan då regel 5-brotten stod som spön i backen. Och där vi också tappade kontrollen över tråden för ett tag. Vilket vi, moderatorer, via mig, bett om ursäkt för.
    Gången dessförinnan är det som ledde fram till beslutet i november 2007 som Jim refererar till här.
    Nu utgår jag ifrån att du med att städa inte syftar på när vi moderatorer går in och redigerar/raderar inlägg från folk som: registrerar sig, hinner peta in inlägg om exempelvis
    gratis porr i 15 tråder före vi hinner stoppa det, eller startar trådar där enda syftet är att kasta skit på något företag de är missnöjda med, eller vill sälja gratis templets design för en 50-lapp,
    eller... osv.
    Den redigeringen sker i princip dagligen av oss.
    I de allra flesta fall så brukar ett pm räcka så följs reglerna därefter av personen.
    Senast redigerat av Urban G den 2008-11-05 klockan 01:16.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO för Webbutiker steg för steg
    Av hans99 i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-07-14, 05:38
  2. Klistrade trådar, möjlighet att få din egen
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 17:15
  3. Olästa trådar
    Av MattiasN i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 19:15
  4. Förtydligande angående nya trådar och egenreklam
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 23:34
  5. Trådar som flyttas
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 17:42