Resultat 1 till 12 av 12

Färre motorträffar

  1. #1
    Rejns avatar
    Rejn Rejn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    18
    Senaste veckan har min webbutik sjunkit mycket kraftigt när det gäller sökmotorträffar. De ordinarie besökarna är dock fortfarande lika många.
    Varför har det blivit så och bör jag vara orolig?
    Vad kan jag göra åt det?

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Svårt att säga utan mer information.

  3. #3
    Rejns avatar
    Rejn Rejn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    18
    Jag har inte så mycket mer information att ge tyvärr. Det mesta i SEO-väg (det är rätt begränsat iofs.) har jag lejat bort, eftersom det tar för mycket tid för mig som behövs till annat.
    Vad behöver du veta?

  4. #4
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Jo, men vad är det för ordrymd, url till siten etc.

    Edit: Aha, det gäller tebutiken? Vad träffade du påp för ord förut?

    Edit igen: hmmm har du lejt ut SEOn för siten? Exakt vad är det de som jobbat med den har gjort?
    Har du full tillgång till ditt eget shoppingsystem?

  5. #5
    Rejns avatar
    Rejn Rejn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    18
    De (som säkert finns här i krokarna ) har optimerat ett par ord till mig bara. Sedan har jag väl själv försökt att länka in den från olika länkportaler, men det var länge sedan jag jobbade aktivt med det nu.

    Själva shoppingsystemet ligger hos Starweb, domänen (den statiska sidan) sköter jag själv (jo, jag vet att det inte är idealiskt att ha det så.)
    Vad menar du mera exakt med "full tillgång"?

  6. #6
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Jag menar att du har tillgång till källkoden i "din egen butik", nu är det nog inte så. Om du har full tillgång till den skulle du kunna optimera siten ordentligt.

    Ett generellt råd är dock att skriva mer text om varje produkt, det finns ju väldigt mycket att skriva om te.

  7. #7
    Rejns avatar
    Rejn Rejn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    18
    Nej, det har jag inte.
    Fast jag har svårt att tro att problemet ligger där, med tanke på att träffarna sjunkit drastiskt aldeles nyligen.

  8. #8
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Rejn
    Nej, det har jag inte.
    Fast jag har svårt att tro att problemet ligger där, med tanke på att träffarna sjunkit drastiskt aldeles nyligen.
    Jo, men det lär hjälpa. Är det något särskilt som har hänt de senaste veckorna, med siten, har du gjort något speciellt med den?

  9. #9
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Rent generellt har du väldigt komprimerade sidor som inte är fokuserade. Du försöker få in alla typer av te på en sida. Du bör skriva mer.

    Unik title
    Rubrik som inte är samma som title (H1)
    En bra text där sidans nyckelord eller fras finns med i ovanstående och i texten. Gärna H2-rubriker. Dessa skall också ha nyckelord eller fras i sig. Just nu är den lite ofokuserad. Dina kollegor är mer fokuserade, dvs. ett ord eller fras per sida. Grönt te, svart te, rött te på var sin sida med bra innehåll.

    Internlänkning är nästa steg... Det finns en hel del guider mm hos Google och andra aktörer.

  10. #10
    Rejns avatar
    Rejn Rejn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    18
    Har inte gjort ett dugg med sajten de senaste veckan eller möjligen de två senasta, mer än att uppdatera lagerstatus.

    Visst är det poäng att skriva mer om varje tesort, men det är ändå inte riktigt svar på varför sökmotorgenomgångarna minskar med ca 80-90% på en vecka.

    Det är själva webbshoppen som jag har statistik på, inte domänsidan.

  11. #11
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Tja, Google kan ju mycket väl ha nergraderat siten på grund av för lite innehåll.

  12. #12
    MagnusFs avatar
    MagnusF MagnusF är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Sista månaden har Jag ökat min obetalda trafik från Google med cirka: 30-40%.
    Jag har sista halvåret successivt förbättrar mina bilder, min kategoristruktur (finns mycket kvar att göra), Försöker undvika ordern "den o det" istället fokusera mig på nyckelorden för varje produkt. Anstränger mig mer att få in lite mer faktatext.
    Misstänker att det är minst 2-3 månaders fördröjning på allt man gör.
    Sista månaden har Jag även försökt få till lite samarbete med bloggare och även börjat internlänka mina produkter.
    Jag hoppas att även detta ger resultat om några månader.
    Många av dessa råd har Jag fått via detta utmärkta forum.
    En nedgradering kan ju bero på att dina konkurrenter gör dessa ändringar mer aktivt.
    Jag tar Tacksamt emot tips o råd vad Jag mer bör göra

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. MSN listar mkt färre sidor än de andra
    Av Qlof i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 09:59