Resultat 1 till 3 av 3

Gästboks-optimering

  1. #1
    funkyjoness avatar
    funkyjones funkyjones är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    22
    Jag har utvecklat en gästbok som för närvarande har bara en aktiv användare.
    Vi säger att min gästboks hemsida heter exempel.se och jag vill att min hemsida ska komma långt upp på "flash guestbook" på google.

    För närvarande finns den med på första sidan på google fast länken går till min aktiva användare så länken ser ut så här: exempel.se?user=exempel

    Min aktiva användare länkar från sin hemsida till min på det här sättet (exempel.se?user=exempel) betyder det att bara just den länken med ändelsen "?user=exempel" blir boostad på google och inte "grunddomänen"?

    Om detta är så och jag får fler aktiva användare så boostas deras länk till gästboken delvis exempel.se?user=exempel2 ?

    Jag förstår att huvuddomänen blir ju också bättre på google men länken från google går till en av mina användares gästbok ju, jag vill att det även ska finnas en inlänking till huvuddomänen utan någon ändelse med "?user=exempel"..

  2. #2
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Det enklaste är att referera till huvudsidan med en länk. Är inte användarens gästbok superpopulär (dvs många länkar) så kommer startsidan komma först relativt snart...

  3. #3
    funkyjoness avatar
    funkyjones funkyjones är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av David Nilsson
    Det enklaste är att referera till huvudsidan med en länk. Är inte användarens gästbok superpopulär (dvs många länkar) så kommer startsidan komma först relativt snart...
    Menar du att i göra en länk till startsidan i källkoden i användarens gästbok?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Optimering webbshop - vitvaror
    Av Jan Sandahl i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 14:12
  2. Optimering av dejtingsajt behövs
    Av eastcupid i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 12:39
  3. Optimering av webshop
    Av Daniel_K i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 23:14
  4. Optimering för en flerspråkig hemsida
    Av JohanSe i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 22:20
  5. Optimering för flera språk?
    Av Marcus Nilsson i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 13:39