Resultat 1 till 29 av 29

Billiga domännamn+ webbhotell

  1. #1
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Många av er som hänger här på forumet har ju en hel del domäner. Då kommer frågan: var hittar man de billigaste domännamnen? Både .se, .com, .net, .vadsomhelst m.m. är ju användbara. Men självklart vill man ha de så billiga som möjligt!

    Likaså letar jag efter ett billigt och bra webbhotell. Några tips där också?

    Nu känner jag mig lite halvknäpp/dum här, men vad är .cc för domän egentligen?

  2. #2
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Personligen gillar jag JX, för Hosting och domännamnsregistering.
    Dock vill man ju inte ha för många domäner inom samma c-klass om man har tänkt att länka dessa samman. Själv sitter jag på 2 andra webbhotell med, men JX är förstavalet.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728

  4. #4
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Trevligt, tack för tipsen! Själv har jag använt www.rymdraket.net som är ett gratiswebbhotell, till mina egna sidor. Ett jättebra webbhotell som aldrig under min tid haft något problem över huvud taget.

    Men som sagt, vill man vara lite mer seriös behövs riktigt webbhotell och domännamn.

    Och så återstår min fråga: vad är .cc för domän, vart kommer den ifrån liksom?

  5. #5
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag kan rekommendera www.patrikweb.com jag också.

    Mycket snabb respons på frågor och annat.

  6. #6
    Niklass avatar
    Niklas Niklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    Jag kör följande:

    Domännamn:
    .se: Loopia
    .com/.net: Joker.com

    Svensk hosting: Loopia, Scorpionshops (är inte speciellt nöjd med Scorpionshops dock, går tidvis mycket segt).

    Amerikansk hosting: www.phpwebhosting.com (mycket nöjd).

  7. #7
    dr phils avatar
    dr phil dr phil är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    50
    Jag använder mest Godaddy. Till viss del också Registerfly. När det gäller priser är Registerfly oslagbara (?). Dock suger de nåt fruktansvärt när det gäller tekniken: mycket feldebiteringar, tappade namn o.s.v.

    Loopia för .se. Otroligt mycket krångel med alla ompekningar m.m, man önskar att de funkade lika bra som Godaddy när det gäller den biten.

    OBS! Vissa verktyg kan se genom Godaddys privacyfilter!!! Registerflys är vattentätt. Kan vara bra att veta om ni planerar att släppa nån snaskig porrsida i lönndom...

    När det gäller hosting finns det ju en massa billiga BRA amerikanska alternativ. Billigare och mindre strul än i Sverige för det mesta. Unlimited domains för fem-sex dollar är mums!

    Noteras bör att sen Bigdaddy har man en fördel av att ligga på gamla "trusted" gratishotell! Jo, faktiskt.

  8. #8
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Själv använder jag mig utestlutande av www.sajthotellet.com för hosting och inköp av domäner. Dock inte billigast på inköp av domäner, men så slappt. Man talar bara om vilka domäner man vill ha, de reggas och pekas dit man vill. Snabbt, enkelt och smidigt.

    När det kommer till hosting. Inte heller billigast. MEN! suverän support, stabila och snabba servrar.

    Har själv inte tänkt på det där med "olika c-nät" på siter, men lär väl börja tänka på det också.

    Har dock många krav, som verkar svårt att få på ett amerikanskt webbhotell, som:

    Webserver: IIS v6.x
    ASP.NET v2
    MySQL v5

    ... till låga priser så klart ...

    Några som kör dedikerad server? Känner att jag ligger i gränslandet, men då återkommer problemet, ip-nummer/range ... har man dedikerat vill man ju göra det bästa möjliga och köra så många egna siter som möjligt på den.

    cya,
    /PatrikB

  9. #9
    autosvars avatar
    autosvar autosvar är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    vad är .cc för domän egentligen?
    Titta här så har du en fullständig lista
    http://www.iana.org/cctld/cctld-whois.htm

  10. #10
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Jag vill tillägga att Namecheap.com erbjuder en utmärkt service.

  11. #11
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Dessa använder jag:

    ...

    Webbhotell:
    ....
    www.surftown.se

    Pratade med SurfTown idag. Upptid på privat är 97.5% och 99.5% på företag.

    Privat är alltså nere 5 gånger oftare.

  12. #12
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    97,5 är brutalt dåligt. Hade inte ens lagt en adsense sajt där.

    99,5% är rätt dåligt det med. Möjligen hade en adsense sajt funkat där.

    Innan ni köper ett webbhotell titta alltid på pingdom för uptime. Min gräns jag kör med är 99,7% för mindre vinstbringande sajter och över 99,9 för seriösa. 99,9 är 45min per månad, så det är mycket det med. Kör oderland där och de har 100% i princip.

    uptime.pingdom.com/site/month_summary/site_name/www.fsdata.se
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  13. #13
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Många av de svenska webbhotellen har ju så brutalt dålig svarstid. Väldigt förvånande egentligen.

  14. #14
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Citat Ursprungligen postat av per_r
    97,5 är brutalt dåligt. Hade inte ens lagt en adsense sajt där.
    Precis! Det är därför som jag tyckte tillägget "Företag" för Surftown var viktigt.


    Citat Ursprungligen postat av per_r
    uptime.pingdom.com/site/month_summary/site_name/www.fsdata.se
    Bra tjänst. Tackar för tipset!

  15. #15
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Får nog lägga till en * för pingdom.

    Vad jag märkt så fångar den inte upp allt, t.ex går mysql servern ner och webbservern fungerar så blir ingen nertid rapporterad. Men det är en mycket god fingervisning iaf.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  16. #16
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Många av de svenska webbhotellen har ju så brutalt dålig svarstid. Väldigt förvånande egentligen.
    I sverige har "alla" företag en hemsida och många privatpersoner. Så marknaden är stor och därför plats för skit. Ungefär som med platt-TV.

  17. #17
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Kan (också) rekommendera Oderland. oderland. se) Bra support och uptime till en billig peng. Behöver man lite speciallösningar paketmässigt så går det nog att fixa (gick för mig iaf).

  18. #18
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Marcin
    I sverige har "alla" företag en hemsida och många privatpersoner. Så marknaden är stor och därför plats för skit. Ungefär som med platt-TV.
    Jo precis. Men jag tänkte närmast på sidor som jag sett från folk här forumet. Kan lätt ta flera sekunder innan den ens börjat ladda.

    Jag säger: driftsätt i USA. Vi har bara bra erfarenheter och märker ingen nackdel med Google.

    Här i Sverige kommer ju polisen och stänger ner hela serverhallar om en webbsajt på en server gjort något som möjligen kan tolkas som olagligt. För en tidning är ju den möjligen helt oacceptabel. Rösta med fötterna och lämna Sverige tills vi har oberoende kontroll av polisen, vettig IT-kompetens hos polisen och bra riktlinjer.

    Jag deltog i en kurs som deltagare och föreläsare där en IT-polis deltog. Han mer eller mindre erkände att de gick runt lagstiftningen om informationsaccess.

  19. #19
    autosvars avatar
    autosvar autosvar är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Många av de svenska webbhotellen har ju så brutalt dålig svarstid. Väldigt förvånande egentligen.
    Beror inte det på att en del webbhotell i själva verket ligger på andra sidan pölen?

  20. #20
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av autosvar
    Beror inte det på att en del webbhotell i själva verket ligger på andra sidan pölen?
    Jag vet inte. Vi driftar i Kalifornien och har bra svarstid för en billig peng.

    De flesta sidor man surfar in på från profilerna på folk här har ju någon form av otrevlig fördröjning. Gäller väldigt många av sajterna man ser i Adword och Adsense också.

  21. #21
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Jag kan rekommendera www.patrikweb.com jag också.

    Mycket snabb respons på frågor och annat.
    Beställer du eget ip för extra 20 kr/mån då också? Är det en fördel?

  22. #22
    m4gnuss avatar
    m4gnus m4gnus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    47
    Tack vare tipsen på detta forum valde jag patrikweb.com och kan bara instämma med er kritik. Var väldigt tillmötesgående när jag fick problem med att installera VBseo pluginen till ett forum.

  23. #23
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Jim eller någon annan.
    Jag vet att det finns konton med servrar i USA som erbjuder ett konto som man sedan kan sprida hemsidorna under flera olika C-klasser, men under samma leverantör. Jag vill minnas att Jim snackade om detta tidigare att han hade skaffat. Nån som har någon liknande tjänst som kan rekomenderas?
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  24. #24
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  25. #25
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Tack för tipset ponting, de verkar riktigt bra!

    Tyvärr har de tydligen servrarna i England, vilket förstås är ett stort minus, men i övrigt fyller de perfekt mina behov.

  26. #26
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Precis som många flera i den här tråden så kan jag varmt rekommendera http://www.patrikweb.net

  27. #27
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Kom på lite frågor i anknytning till domäner och webhotell.

    1. Hur illa är det att ha alla sina domäner registerade med samma företagsnamn och kontakuppgifter? Kan Google läsa Whois? Jag har inget intresse av att dölja min identitet, däremot så vill jag inte att Google ska kunna se att alla mina sidor har samma ägare (kan påverka sidornas interna länkkraft negativt).

    2. Om jag då vill dölja mina uppgifter när någon gör en Whois, hur gör jag då? Det gäller främst .se domäner.

    Frågorna kanske blev lite offtopic, men känns ändå relevanta eftersom det kan avgöra var/hur man väljer att registera sina domäner.

  28. #28
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  29. #29
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    För att dölja det är det enklast att sätta dem på dina föräldrar, din flickvän, bästa kompis eller dotter - helt enkelt någon annan.

    Huruvida Google tar det särskilt seriöst här i Sverige vet jag inte ännu, det är väl först nu "riktigt" whois funkar på .se -domänen: och det knappt...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Web10.se webbhotell. Någon med erfarenhet?
    Av Anton Johansson i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 07:15
  2. Flera webbhotell
    Av jon i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 16:20
  3. tyskt webbhotell
    Av Artamus i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 19:26
  4. Dedikerad hosting vs Webbhotell
    Av Hjalmar i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 19:52
  5. alternativ på upptaget domännamn
    Av Ben i forum Domänen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 18:38