Resultat 1 till 6 av 6

Väskor: funderingar kring domännam

  1. #1
    Argonovas avatar
    Argonova Argonova är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    11
    Jag skall börja sälja väskor på nätet och har lite funderingar kring domännamnet.

    Skall man välja en domän med ordet vaskor eller väskor pga google, kommer sökmotorerna hitta sidan om den heter något med vaskor

    En annan fråga är hur SEO vänliga är färdiga templates från monster tex?

    Anledningen till att jag vill köpa en färdig butik på MT är att det är ett billigt sätt att komma igång och test aom produkterna funkar att sälja

    Tacksam för åsikter....

  2. #2
    Cermiss avatar
    Cermis Cermis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    27
    Jag tror inte monstertemplate i förstahand bryr sig om SEO utan först och främst bryr sig om att sälja å det gör design.
    /CErmis

  3. #3
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  4. #4
    Argonovas avatar
    Argonova Argonova är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    11
    Ja du, WN ser jag knappast som ett seriöst forum

    Jag har haft jobb annonser där under 1 års tid, 90 % av dom som svarar kan eller hinner inte göra det utlovade jobbet, använder sig av andras referenser etc etc. Resterande 10 % tros sig leva kvar på det glada åtiiotalet när det gäller debitering, om och när du väl kommit överens med dom så har dom ändå inte tid i slutändan.

    Skitforum

  5. #5
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Citat Ursprungligen postat av Argonova
    Ja du, WN ser jag knappast som ett seriöst forum

    Jag har haft jobb annonser där under 1 års tid, 90 % av dom som svarar kan eller hinner inte göra det utlovade jobbet, använder sig av andras referenser etc etc. Resterande 10 % tros sig leva kvar på det glada åtiiotalet när det gäller debitering, om och när du väl kommit överens med dom så har dom ändå inte tid i slutändan.

    Skitforum

    Själv har jag precis som Tina haft mestadels goda resultat.
    Det handlar mycket om att specificera så tydligt som möjligt om vad man söker och INTE söker. Då får man bättre kvalitét på resultaten. Kanske låter som en självklarhet, men många specificerar inte tillräckligt noga.

    Sedan kan du alltid testa internationella forum, t. ex digitalpoint, ifall du kan översätta allt till engelska. Då får du ofta lägre pris.

  6. #6
    Argonovas avatar
    Argonova Argonova är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    11
    Ja det finns säkert duktigt folk där men det är fruktansvärt irriterande med alla sk webmasters som svarar på allt trots att dom inte har varken tid eller kunskap.

    WN borde gör någon typ av lista där man får betygsätta webmasters som verkar på sidan för att undvika alla oseriösa annars kommer forumet tappa all cred.

    Jag har haft kontakt med flera andra som säger samma sak

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)