Resultat 1 till 5 av 5

eu.com och us.com

  1. #1
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Hej,

    finns det några uttalade skäl till varför eu.com och us.com TLD:s är så pass konkurrensfria som de är? Många högprofilord och -kombinationer står lediga, så jag undrar helt enkelt om det bara är att TLD:n är relativt ny, eller om det finns några andra skäl jag måhända missat?

  2. #2
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    Det beror på att det inte är någon TLD, vad du "köper" är rätten att använda subdomäner till de helt vanliga domänerna eu.com och us.com. Skapligt värdelöst för de flesta användningsområden dvs.
    Kolla in min sida om iphone

  3. #3
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Så med det resonemanget är co.uk, au.com m.fl också "skapligt värdelösa", eftersom de inte är riktiga TLD:s? Jag blev bara fundersam för att jag drivit många brittiska siter på co.uk över åren och har aldrig upplevt att de fungerat sämre för organiska listan / SEO än vanliga CCTLD:s.
    co.uk har ju inga restriktioner på registranten (numer), så jag ser inte att den skulle behandlas annorlunda än t.ex eu.com.

  4. #4
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    co.uk är en officiell variant av .uk som säljs av nic.uk.

    Au.com, eu.com, us.com är helt vanliga domäner vars ägare erbjuder leasing av subdomäner - det är milsvid skillnad.
    Kolla in min sida om iphone

  5. #5
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Aah, där ser man... det var bättre förr i tiden då det inte var så många toppdomäner att hålla koll på. Tack för förklaringen!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)