Resultat 1 till 8 av 8

Inlänkar från Twingly

  1. #1
    Peder Molins avatar
    Peder Molin Peder Molin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    83
    Något jag har märkt på senaste tiden är att DN är ganska dåliga på att publicera Twingly länkar i sina artiklar. SvD låter nästan alla sina artiklar länka till bloggare och personligen har jag slutat helt att länka till DN-artiklar om jag inte redan ser att dom valt att publicera blogg-länkar.

    Personligen länkar jag gärna till en artikel, men vill också få ut något av det själv i form av besökare till mina bloggar oavsett om det är nofollow eller inte.

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Problemet med DN är att det INTE blir "riktiga länkar" värda någonting. De använder javascript för att printa ut länkarna via twingly. Det var nog en månad eller 2 sedan de ändrade ... men, för trafikens skull kan det vara värt det men inte SEO mässigt

    /Patrik Berggren

  3. #3
    Peder Molins avatar
    Peder Molin Peder Molin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    83
    Hej Patrik,

    Just i det här fallet, tänkte jag mest på att få trafik och inte så mycket SEO-mässigt. Men det är trist när tidningarna börjar mer och mer censurera twingly länkarna och väljer att ha det avslaget på artiklar.

    Varför skall jag ge en länk till en tidning som inte väljer att publicera ens bloggarna. Det man kan göra är ju självklart att själv sätta en nofollow på sina länkar och länka till en tidningsartikel som inte väljer att publicera twingly-länkarna. Men det verkar främst som att det är för mycket censur på DN, sedan tycker jag att tidningarna däremot borde granska mer twingly-länkarna om de är främlingsfientliga och dylik.

  4. #4
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av Peder Molin
    det är för mycket censur på DN, sedan tycker jag att tidningarna däremot borde granska mer twingly-länkarna om de är främlingsfientliga och dylik
    Hur får du ihop det där?

  5. #5
    Peder Molins avatar
    Peder Molin Peder Molin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    83
    Jag tror dom som vill förstå, förstår hur jag menar!

    Jag skiljer på orden censur och rasism (hets mot folkgrupp)

    Att man tar bort inlägg som är "hets mot folkgrupp" är en slags censur, men åtminstone jag tycker att det är en positiv censur. Men att inte tillåta människor att ha åsikter inom känsloladdade ämnen är en negativ censur.

    Det är som fildelning, man kan orda hur mycket som helst om huruvida det skall vara lagligt eller inte. Men borde det egentligen vara lagligt att kopiera copyright skyddat material, vad betyder då ⓒ-symbolen? Gillar du om folk kopierar allt din text på din hemsida och lägger upp det på en ny sida som ser identisk ut.

    Jag gillar tanken med twingly och att man kan få vara med i en debatt och därför tycker jag att det är konstigt att journalister stänger av tjänsten i visa artiklar.

  6. #6
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Det jag upplevt, på DN, är att många artiklar ifrån TT (eller andra nyhetskanaler) inte har Twingly aktiverat. Men, alla deras "egna artiklar" har det påslaget.

    /Patrik Berggren

  7. #7
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Peder Molin
    Men att inte tillåta människor att ha åsikter inom känsloladdade ämnen är en negativ censur.
    Är inte rasism ett känsloladdat ämne?

  8. #8
    Peder Molins avatar
    Peder Molin Peder Molin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    83
    Hej LaoWang,

    Jo rasism är ett känsloladdat ämne och självklart måste man få diskutera det, men en sådan diskussion skall inte övergå i personangrepp/rasism. Visa bloggar på nätet som tidningar länkar till är rent rasistiska med hårda personangrepp och medvetna förolämpningar mot andra religioner etc.

    Det blir säkert nya citeringar av vad vad jag skriver, men tanken med det här inlägget var från början att jag anser att twingly-länkar skall påslaget i artiklar oavsett innehåll.

    Sedan tycker jag att visa länkar inte uppfyller krav för att ge något som helst mervärde till artikeln och de som inte skriver något blogginlägg som har relevans överhuvudtaget till artikeln är ointressant.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  2. Inlänkar från blogg.se?
    Av Erik Bergman i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 11:26
  3. Värdet av inlänkar från bloggar
    Av erison i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 14:36
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 18:35
  5. Två inlänkar från samma sida
    Av seattlegrunge i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 04:11