Resultat 1 till 5 av 5

Vad ÄR seo!?

  1. #1
    j_str_ms avatar
    j_str_m j_str_m är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    6
    Hejsan,

    Vi är ett gäng bloggare som vill lyfta debatten kring SEO till att vara mer än bara teknik, semantik och beten.

    Vad ÄR SEO i grunden?

    Christian på Disruptive-bloggen har skrivit en bloggpost som är väldigt bra som utgångspunkt för den här diskussionen. http:// [space] disruptive.nu/2008/11/25/seo-enligt-rudolf/

    Det är ett gäng andra bloggare som skrivit sina tolkningar ur sina perspektiv. Gå gärna in och kommentera, skriv något här i forumet eller bidra på det sätt som du tycker är värdefullt.

  2. #2
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    SEO är en del av SEM. Marketing är vidare än Optimization.

  3. #3
    j_str_ms avatar
    j_str_m j_str_m är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    6
    Jo. Jag är benägen att hålla med. Grunden till allt SEO arbete är enligt mig att möta rätt information med rätt sökare. Du optimerar ditt innehåll för att det ska nå rätt publik helt enkelt. Beroende på om sökaren är informationsletare, köpare, intressent mm. utformar du din webbplats innehåll därefter.

    Struktur och teknik integreras därefter i grunden för att göra det enkelt för sökmotorn att indexera materialet på rätt plats.

    SEM landar vi i när vi börjat komma in i målgruppstänket och vill dra trafik från andra webbplatser med liknande innehåll. Dvs. först optimering.. sen konkurrens...

    //Jesper

  4. #4
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    SEM eller Search Engine Marketing är all form av marknadsföring via sökmotorer som exempelvis SEO och Sponsrade Länkar. SEO är den optimering du utför för att ranka din hemsida så högt som möjligt i de organiska sökresultaten.
    Skapa Hemsida Snabbt! 590+ olika designer.

  5. #5
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)