Resultat 1 till 5 av 5

Har jag siktat in mig på fel sökord?

  1. #1
    godpuppets avatar
    godpuppet godpuppet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    21
    Hej,

    Var ett tag sedan jag var här och snokade. Badar i studier.
    Jag har följande hemsida, där jag siktat in mig på skivrecensioner och konsertrecensioner. Varav det sistnämnda var lite sent påkommet och har ingen vidare bra placering. Däremot ligger jag 3a på "skivrecensioner". Men av den söktrafik som kommer in på hemsidan så är minoriteten från just det sökordet.

    Hemsidan är uppbyggd via wordpres. Och alla nya inlägg får en unik titel och beskrivning + keywords.

    Hur gör ni för att läsa av era besökare. Jag vet att man ska sätta sig själv i perspektiv, vilket jag också gjort. Man googlar väl ändå "skivrecensioner" trodde jag?

    Lite feedback vore trevligt

  2. #2
    Koraks avatar
    Korak Korak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    14
    Skulle nog aldrig personligen söka på ordet skivrecension, skulle nog skriva bandets/gruppens namn eller skiv titel och recension för att hitta det jag var ute efter.

    Nu är jag dock inte en person som skulle få för mig att läsa en skivrecension så jag är kanske inte så signifikant för din målgrupp. Vad jag där emot skulle söka på relaterat till detta är discografier och liknande.

    //Korak

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Om du ligger på plats tre på ordet skivrecensioner lär du väl få mindre än 5 besökare per dag via den organiska sökningen i Google.
    Om du hade legat på samma plats med ordet recensioner skulle det ge runt 20 besökare per dag.
    Frågan är bara om de hade varit relevanta för din sida då.
    Men som Korak skriver, frågan är vilka ord dina tilltänkta besökare använder för att hitta en recension av ett band.
    Du kan få en liten vägledning här https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal på vilka sökningar som görs i Google. (sätt matchningstyp till exakt i panelen annars får du helt fel värden när du provar dig fram)

    Sedan kan man fundera på andra sätt att driva in trafik till sidan. Men då du pratar om söktrafik så håller vi oss till det nu.

  4. #4
    godpuppets avatar
    godpuppet godpuppet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    21
    Jag får tacka för hjälpen, tror mig veta vart jag ska börja.
    En annan sak är dock att jag upplever sidan som väldigt seg att ladda. Beror detta på Crystone's otillräckliga servrar eller är det sidan i sig som är för "stor"?

  5. #5
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av godpuppet
    Jag får tacka för hjälpen, tror mig veta vart jag ska börja.
    En annan sak är dock att jag upplever sidan som väldigt seg att ladda. Beror detta på Crystone's otillräckliga servrar eller är det sidan i sig som är för "stor"?
    Hej,

    jag har svårt att tro att det kan bero på Crystone's server... Däremot kan det kanske bero på att du har för mycket eller för stora bilder, videos, flash, etc, på din hemsida.

    mvh,

    Henrik

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 21:20
  2. Google har bestraffat mitt viktigaste sökord
    Av AndersB i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 11:42
  3. Quintura - hitta relaterade sökord
    Av Håkan Liljeqvist i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 17:29
  4. Hur svåra är engelska sökord?
    Av LaoWang i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 13:23
  5. Lite sökord som folk faktiskt söker på
    Av vajpero i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 00:05