Resultat 1 till 2 av 2

Nu kan man registrera .se domäner med enbart siffror

  1. #1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Detta damp precis ner i mailboxen från NIC:

    Tror att dom flesta här också fått ett likadant mail.
    Här följer mailet:

    "Snart blir det möjligt att registrera domännamn med enbart siffror!

    Från och med den 15 mars 2006 tillåter vi möjligheten att registrera domännamn under .se med endast siffror, eller siffror och bindestreck i kombination, t ex 4523500 alt. 08-4523500.se.

    Om du är intresserad av att registrera ett så kallat numeriskt domännamn (t ex ett telefonnummer) ska du kontakta något utav våra ombud som du hittar här: http://www.nic.se/ombud/ombudslista.shtml

    Årsavgiften för ett numeriskt domännamn är densamma som för vilken .se domän som helst, det vill säga 150:- inkl. moms (120:- exkl. moms).

    Med anledning av att vi nu öppnar möjligheten för registrering av ett numeriskt domännamn kommer våra Allmänna villkor att ändras. De nya Allmänna villkoren träder i kraft den 15 mars 2006.


    Det som har ändrats i villkoren är följande:

    . Möjligheten att registrera domännamn med enbart siffror i(se punkt 2a i villkoren).
    . Sifferkombinationer i formatet xxxxxx-xxxx som utgör eller kan komma att utgöra ett personnummer kan inte registreras (se punkt 2a i villkoren).
    . IIS äger, utan godkännande från Innehavaren, rätt att överlåta sina rättigheter och/eller skyldigheter enligt dessa allmänna villkor till en helägd juridisk person eller till en juridisk person över vilken IIS ensam äger utöva bestämmande inflytande (se punkt 25 i villkoren)."




    Jag trodde man redan kunde registrera .se med enbart siffror men se där man lär sig något nytt varje dag
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  2. #2
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Jo, det där är superkul tycker jag. Är våldsamt sugen på 404.se (där ingenting funkar), 200.se (där allt är OK), 301.se (ett bannernätverk?), 302.se (en länkkatalog?) och så förstås 500.se som bara ska vara för inbjudna medlemmar.

    Om jag ser bort ifrån webmasternörderierna så finns det här en enorm potential som jag inte kommer att gilla som AdSense-publicist.

    Tänk när alla betalnummer har skaffat sin egen domän och sätter igång med AdWords-annonsering! De kommer att kunna skåpa in sales och leads utan att någonsin behöva betala för ett enda klick!
    Kanske dags att skaffa ett nöd-SEO-nummer dit man kan ringa för bara 17.98/minut?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)