Resultat 1 till 8 av 8

Synonymer

  1. #1
    nejins avatar
    nejin nejin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    61
    Jag har en liten fundering. Hur gör man med synonymer, eller snarare olika sätt att skriva samma sak.

    Exempel
    Kaffe sump 1600 sökningar/månad på google
    kaffe och sump 880
    kaffesump 170
    kaffe sump filter 140

    Hur gör man egentligen för att få ihop nyckelord på bästa sätt i en sån situation. Min tanke är att sattsa på det första, men man vill ju även få med de andra då de egentligen är samma ord. Och det sista är samma ord men med ett litet extra tillägg.

  2. #2
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    jobba med rubriker och ankartexter

  3. #3
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    Hej,

    jag skulle börja med att välja ut vilka av nyckelordsfraserna som jag ska optimera och fokusera sidan för, använda i titeln, etc... Sedan skulle jag sprida ut de andra orden i själva texten på sidan, plus att jag också skulle hitta andra relaterade nyckelordsfraser till huvudordet och använda i texten på sidan. Google har ett bra nyckelordsverktyg där du kan hitta massor av relaterade nyckelord till själva huvudordet.

    mvh,

    Henrik
    Senast redigerat av Sisu den 2009-01-05 klockan 23:50.

  4. #4
    Kaaris avatar
    Kaari Kaari är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    5
    Kaffe Sump ska du få med i både titeln, <h1><h2> tagsen, <p> tagsen och i metabeskrivningen. Sen får du säkert med och på en massa ställen också så då behöver du inte lägga in det speciellt tycker jag.

    Jag är inte säker på detta men jag är tveksam om google gör någon skillnad på kaffe sump och kaffesump när det gäller att ranka en sidan.

  5. #5
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Lite far-fetched, men det vore riktigt kul att testa tagga upp en sajt med acronym-taggen och se hur det slår på särskrivningar.. även om Google är rätt duktiga på att plåstra ihop dem själva.

  6. #6
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av Kaari
    Kaffe Sump ska du få med i både titeln, <h1><h2> tagsen, <p> tagsen och i metabeskrivningen. Sen får du säkert med och på en massa ställen också så då behöver du inte lägga in det speciellt tycker jag.

    Jag är inte säker på detta men jag är tveksam om google gör någon skillnad på kaffe sump och kaffesump när det gäller att ranka en sidan.
    Jo, google gör skillnad på att ranka för Kaffe sump eller Kaffesump.
    Skapa Hemsida Snabbt! 590+ olika designer.

  7. #7
    Ken Månssons avatar
    Ken Månsson Ken Månsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    9
    I exemplet ovan tvingas man mer eller mindre använda särskrivningar (ryser) i content trots att det gör ont i hela kroppen att läsa dem. Där nå'nstans drar jag nog gränsen för hur mycket man får kompromissa för serpsklättring.
    Kayem Kommunikation - www.kayem.se

  8. #8
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    När jag kollar sökningar på kaffe sump så får 12 sökningar per månad enligt Adwords och om jag tittar på exakt den särskrivna termen "kaffe sump"så svarar Adwords med "Otillräckliga uppgifter".

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. synonymer i domännamn
    Av jake i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 14:35
  2. Intressant med synonymer
    Av Jim Westergren i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 22:47