Resultat 1 till 5 av 5

alternativ på upptaget domännamn

  1. #1
    Bens avatar
    Ben Ben är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    6
    Hej!
    Ramlade in på denna sida från wn och tycker att sidan verkar helbra. Jim Westergrens bravad gjorde ju inte mindre intryck för sidans kunskapsnivå, Grattis!

    (fiktivt)
    Jag vill ha ett domännamn, naturligtvis är detta domännamn upptaget, och detta ord är keyword. Ordet keyword är väldigt flitigt ord som det söks på. Lika flitigt sökta ord är, key och word, men ingen söker på. key.word eller, key-word. Om man reggar detta ord, key.word eller key-word, hur tror ni sökmotorn tolkar detta. Kan man optimera sidan för keyword och key och word (och på så sätt få tre flugor i en smäll) Har man då möjligheten att slås om föstasida placering hos sökmotorn på ordet keyword?

  2. #2
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Absolut kan du det Ben. Det gäller bara att låta det ta lite tid och inte förvänta sig för mkt direkt!

    Sedan är ju domännamnet bara en av 1000tals faktorer, så fokusera inte på det för mycket, även om det är en av de viktiga faktorerna som är rätt enkla att styra. Men det är ju sällan man hittar "bra nyckelord" ledigt.. tyvärr kanske många tycker.

  3. #3
    Bens avatar
    Ben Ben är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    6
    Tackar för ditt svar
    Det verkar som om även dessa dubbel-trippelord börjar tryta. :-)

  4. #4
    nicke85s avatar
    nicke85 nicke85 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5
    På kanske 2-3 månader har jag kommit upp till 5:e plats på Google bland 265000 resultat. Knappt gjort något jobb.

    registrerade key-word.se
    för att lyckas få träffar från sökningar på key word.
    Funkade bra, nu senaste veckan har jag gjort mer på sidan som tidigare bara hade 5 sidor.

    Söker man "key word" på google, så kommer min sida på femte plats av 11700 resultat

  5. #5
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Google tolkar bindestrecket som ett mellanslag. Om du registerar key-word.se så blir det alltså key word för Google. Om det är en lika använd sökfras som den sammanskrivna varianten, så är det även en minst lika bra domän ur ett seo perspektiv.

    I svenska språket brukar man inte särskriva. Utan att veta vad det är för ord du syftar på så skulle jag gissa på att â€keyword†är korrekt svenska och inte â€key wordâ€. Men om du säger att key word får många sökningar, så innebär det att folk i allmänhet tycker att det är ok att särskriva det här ordet. Då gör det inte så mycket med ett språkfel. Precis som vissa skulle föredra webkonsult.se framför webbkonsult.se. Trots att det andra alternativet är korrekt svenska.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bidvertiser Adsense alternativ funkar.
    Av Marcus Westberg i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 02:01
  2. Backlinks och dubbla domännamn
    Av Bernt Johansson i forum Google
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 22:48
  3. Vilka alternativ för E-handelslösning??
    Av Bmwpower i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 10:13
  4. Alternativ till adcents
    Av dr phil i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 20:26
  5. flera domännamn
    Av vafan30 i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 17:14