Resultat 1 till 5 av 5

Dubbla användarkonton: Eclipse och Angelica

  1. #1
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Har kollat upp det.

    Eclipse har postat från 16 olika IP addresser och Angelica från 4 olika.

    Dessa är väldigt lika varandra. De första 5 siffrorna stämmer och på 2 av Angelicas nummer stämmer även de 7 första siffrorna.

    Från reglerna:

    12. Dubbla användarkonton leder till omedelbar avstängning.
    Nu är jag inte sådär jätteinsatt i IP-nummer - någon som kan upplysa mig mer om hur det fungerar. Använder de samma dator med dynamiska IP?

    Räcker "bevisen" tycker ni? Slå ihop kontona och en månads avstängning?

    Kan vi även få en förklaring från Eclipse och Angelica?
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    Jan Erikssons avatar
    Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Nu är jag inte sådär jätteinsatt i IP-nummer - någon som kan upplysa mig mer om hur det fungerar. Använder de samma dator med dynamiska IP?
    Nu är jag lite ny här och vet inte vilka Eclipse och Angelica är men ska man köra enligt principen "hellre fria än fälla" så är det olika personer.

    Måste se IPnummrerna och se vilka serien tillhör för att kunna ge en någorlunda rättvis bedömning men det betyder inte att det går att fälla någon. Tillhör tex IP-serien Telias dynamiska för bla ADSL så går det inte att säga om det är samma person. Tex kan en person göra ett inlägg med ett IPnummer och sen logga ut, ordna ett nytt IPnummer och logga in som en annan person. Ett annat sätt är att personen använda Telia mobil på sin bärbara och Telia ADSL på sin stationär och håller på att skriva som en person på den ena datorn och som en annan person på den andra datorn.

    Dock brukar man se ett mönster efter ett antal inlägg tex att dessa alltid är inloggade samtidigt, samma felstavningar, alltid stödjer varandra eller tvärtom, alltid bråkar med varandra.

  5. #5
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    Att två IP adresser är lika är inget bevis för att det är samma person. Exempelvis har jag och alla kollegor på samma kontor samma externa IP och som Jan redan påpekat använder många operatörer system med dynamiska IP nummer vilket gör att två olika personer kan ha samma IP nummer över en tidsperiod. Att två IP adresser är lika kan bero på att de använder samma operatör eller en mängd andra anledningar och är inget konstigt i sig.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 15:32
  2. Person med flera användarkonton?
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 19:07