Resultat 1 till 5 av 5

Skapa en ny sajt med gammal SEO

  1. #1
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Var inte säker på var jag skulle lägga denna tråden då det egentligen rör både onpage och offpage. Passar den bättre någon annanstans så får ni gärna flytta den.

    Jag funderar på ett scenario där man registrerar en domän med ett högst relevant nyckelord. Under ett års tid optimerar man sajten för detta ordet och lyckas samla på sig ett par tusen inlänkar med hög kvalité.

    Efter omkring ett år bestämmer man sig för att idén går att vidareutveckla och man vill inte längre endast ha enkel blogg utan istället lägga till nya funktioner som tex forum, artiklar och guider, mm. Allt möjligt man kan tänka sig.

    Eftersom man redan rankar nummer 1 på sitt utvalda nyckelord så vill man istället sälja in ett namn för besökarna att referera till vid samtal, istället för att att endast bygga på nyckelordet.

    Då skulle det teoretiskt sett gå att flytta över den gamla bloggen till namn.se/blogg/ och därefter peka om alla gamla länkar dit, från nyckelord.se.

    Frågan är, hur mycket skulle man förlora på att göra så? Jag misstänker att även om flytten går helt smärtfritt så måste man väl förlora en hel del kraft när man flyttar över till en ny domän med ett helt annat namn?

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Hm, att tappa den Googletrafiken man har byggt upp i ett halvår låter väldigt tufft.

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  5. #5
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Nej, det har du iofs rätt i. Jag har tagit mig en funderare och tror att jag kör vidare på den nuvarande domänen ändå. Den är godkänd och det skulle medföra en hel del extra arbete för att byta.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Strategi för att ta över gammal sida
    Av Mathias Olsson i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 10:31
  2. Gammal domän med nytt innehåll
    Av Michel i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 18:33
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 14:45
  4. Idé till sajt!
    Av Filhm i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 08:57
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 09:23