Resultat 1 till 7 av 7

Straffad för Google sitemap.xml?

  1. #1
    cosa_Netlights avatar
    cosa_Netlight cosa_Netlight är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1
    Kan man bli straffad på något sätt för innehållet i en XML-sitemap?

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Rent teoretiskt skulle du ju kunna använda felaktiga webbadresser i din XML sitemap, och på så sätt skapa ett duplicate content problem.

    Sedan finns det de som inte tycker att man ska använda XML sitemap, då detta ofta kan lösa andra problem, på ett inte helt tillfredsställande sätt.

    Istället för att rätta till en intern länkstruktur, som skulle kunna ge bättre relevans för dina interna sidor, lägger man in en Google sitemap och tycker att problemet är löst.

  4. #4
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    OM man har en sitemap i xml som "godkänts" av webmastertools som inte inkluderar vissa länkar/sidor som finns på sajten - kan det vara dåligt? (det finns även en sitemap på sajten som icke inkluderar dessa, å andra sidan bör det inte vara något svårt att hitta dessa eftersom de länkar internt).

  5. #5
    Annika Lindstedts avatar
    Annika Lindstedt Annika Lindstedt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    5
    Någon här som varit med om att en xml sitemap som Google tyckt varit ok i webmaster tools gjort skada?

    Och i så fall på vilket sätt har det varit negativt? Duplicate content problem?

  6. #6
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    efter att ha strukturerat om en av mina sidor så uppdaterade jag sitemap och vips så försvann 9000 gamla sidor ur index. De kunde gärna ha varit kvar eftersom de inte skulle ha resulterat i duplicate content. Missen jag gjorde var att sidan inte längre innehöll någon väg till de gamla sidorna så de kom inte med i den uppdaterade sitemapen. Nu har dock Google indexerat 16000 nya sidor så ser det inte som så stort problem. Kommer att undvika den missen i framtiden dock.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  7. #7
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Hej Blight
    Mao måste man ha med smatliga sina sidor i sitemap:en annars försvinner de ut ur Googles index ... men riskerar man inte att få sitemap:en för stor och för tung att tanka ner om man inkluderar 50000+ sidor i den?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Moderna myter inom SEO
    Av Jim Westergren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 01:13
  2. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  4. Webbkatalog som är straffad av google.
    Av nicklas i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 16:54
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09