Resultat 1 till 6 av 6

Directory Submissions... Hjälper det?

  1. #1
    Purrens avatar
    Purren Purren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    10
    Som många vet så har Directory Submissions, dvs att skicka in sin webbsida till diverse kataloger tidigare varit väldigt populärt.

    Det jag har hört är att det inte är värt speciellt mycket då Google inte gillar dessa kataloger speciellt mycket, de är oftast inte relaterade till ämnet och dessutom är det många länkar per katalog.

    Jag talar om dessa sorters kataloger som man kan betala någon $40 och bli inskickad till 1000 kataloger.

    Nu är det så att jag har gjort en analys av mina konkurrenters webbsidor och jag har märkt att väldigt många av deras inlänkar är från dessa lågkvalitets kataloger. Säkert runt 95% av alla inlänkarna är av den typen.

    Min fråga är då vad deras goda rankning beror på; är det att de 10-30 inlänkarna som kommer från PR 2-4 sidor är tillräckliga för att ranka i topp 3 eller är det så att det faktiskt lönar sig att skicka in sina sidor till diverse kataloger?

  2. #2
    Crilles avatar
    Crille Crille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    92

  3. #3
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av Purren
    Som många vet så har Directory Submissions, dvs att skicka in sin webbsida till diverse kataloger tidigare varit väldigt populärt.

    Det jag har hört är att det inte är värt speciellt mycket då Google inte gillar dessa kataloger speciellt mycket, de är oftast inte relaterade till ämnet och dessutom är det många länkar per katalog.

    Jag talar om dessa sorters kataloger som man kan betala någon $40 och bli inskickad till 1000 kataloger.

    Nu är det så att jag har gjort en analys av mina konkurrenters webbsidor och jag har märkt att väldigt många av deras inlänkar är från dessa lågkvalitets kataloger. Säkert runt 95% av alla inlänkarna är av den typen.

    Min fråga är då vad deras goda rankning beror på; är det att de 10-30 inlänkarna som kommer från PR 2-4 sidor är tillräckliga för att ranka i topp 3 eller är det så att det faktiskt lönar sig att skicka in sina sidor till diverse kataloger?
    En del Länk kataloger kan vara väldigt effektiva och det finns en tråd här i forumet som informerar mycket mer om det. Mitt råd är att du använder dig av de Länk katalogerna som de rekommenderar i det här forumet då de redan är beprövade av flera SEO proffs.

    Det är svårt att säga om dina konkurrenters goda rankning beror mest på det ena eller det andra, och om det är tillräckligt med 10-30 inlänkar från PR 2-4 sidor för att ha en rankning i topp 3 på Google. Jag menar, allt har ju att göra med hur mycket konkurrens det är runt de olika nyckelordsfraserna... Så för en del nyckelordsfraser så kommer det säkert att räcka med de länkarna för att ranka i topp 3, men inte för andra nyckelordsfraser då de har betydligt mer konkurrens.

    mvh,

    Henrik
    Senast redigerat av Sisu den 2009-01-05 klockan 03:22.

  4. #4
    A.Ls avatar
    A.L A.L är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    8
    Det finns bra kataloger, men det finns en hel del skräp med. Anmäl dig inte till allt, det är grundregeln, bara till de som är av bra kvalitet!

  5. #5
    tubens avatar
    tuben tuben är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    122
    Ett långsiktigt arbete är det med länkstrategin. Dock bör man göra detta på en naturlig väg, att köpa 1000 inlänkar direkt kan skapa negativa konsekvenser, vilket är något man normalt inte vill skall hända.
    Sökmotoroptimering

  6. #6
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Kataloger funkar bra, det finns en teori kring sökmotorer och hubar (siter som är en slags järnvägsknutar på nätet) en hub är i princip en mycket stark länkkatalog med hög trust (många länkar från authoritysiter).

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. hur bra är yahoo directory egentligen?
    Av folo i forum Kataloger
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-20, 14:45
  2. Supererbjudande för Yahoo Directory
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 23:04
  3. Matt Cutts bekräftar: nyckelord i URL hjälper
    Av Jim Westergren i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 19:31
  4. AdSense MediaBot hjälper GoogleBot att cacha
    Av Jim Westergren i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 13:02
  5. Yahoo directory
    Av Axe i forum Kataloger
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 21:49