Resultat 1 till 9 av 9

Ny systersida: SEO-guide.se

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    SEO-guide.se är en sammanställning av information om SEO och är en systersida till SEO-forum.se.

    Trevligt med konstruktiv feedback.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Crilles avatar
    Crille Crille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    92
    Ser nice ut till utseendet men tycker det är lite tråkigt att de bara finns en startsida med länkar till både detta forum och andra ställen med info.

    Skulle vara mer intressant att hamna på en sida med all info på 1 språk, möjligen svenska då alla kanske inte förstår alla begrepp på engelska.

    Men i det stora hela så ser det fin fint ut. Gillar dina sidor starkt!

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Tack.

    En sida med "all info" skulle vara stor som en bok och är inget projekt jag kommer åta mig att göra, dels på grund av att informationen ändrar sig regelbundet och dels för att jag inte har tid.

    Däremot är detta forum tänkt att vara en slags samlingsplats med info på svenska och med dess klistrade trådar som regelbundet uppdateras som en slags wiki. Det finns många fler klistrade trådar som kan skrivas - kommer skriva fler när jag har tid och andra är även välkomna.

    SEO-guide.se är mer tänkt som en sammanställning där allting länkas samman och där man snabbt kan hitta vad man är ute efter.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Bra Jim! Den här kan komma väl till pass när nybörjare frågar hur man ska göra. Att slänga sig in i ett forum som detta är säkert rätt väg för många men oftast behövs lite förkunskaper även för det.

  5. #5
    MattiasGustafssons avatar
    MattiasGustafsson MattiasGustafsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    21
    Ogillar den skarpt. Rörig, ful och mycket mer därtill.
    "En sida med "all info" skulle vara stor som en bok och är inget projekt jag kommer åta mig att göra, dels på grund av att informationen ändrar sig regelbundet och dels för att jag inte har tid."

    Varför inte välja att köra en WIKI-där?
    Då kan medlemmarna på forumet hjälpa till att bygga en väldigt bra seoguide.

    Just my 2 cents.

  6. #6
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    MattiasGustafsson,

    Ge gärna förslag på vad du tycker ska förbättras angående designen. Själv tycker jag inte den är rörig och ful utan snarare enkel och stilren.

    Angående en svensk SEO-wiki så är det redan beprövat och vi vet ju hur det gick med det projektet ... (så gott som inga bidrog)

    Medlemmarna på forumet kan hjälpa till väldigt bra på guiden som finns idag genom att publicera något som platsar på seo-guide.se här på forumet eller egen webbplats, jag länkar sedan till det från guiden.

    Själv har jag faktiskt god användning för SEO-guide.se som den är idag.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  7. #7
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Jag kan delvis hålla med MattiasGustafsson. Även om jag gärna hade sett en mer modern webbdesign i web 2.0 stuk så fungerar detta bra då det är väldigt stilrent.

    Däremot känner jag att man måste läsa igenom allting i hopp om att hitta det man söker. Jag vet inte om något form av index överst hade gjort någon skillnad men det känns inte helt optimalt just nu. Finns kanske någon bättre uppläggning av innehållet?

    Däremot skulle inte en wiki fungera så bra. En wiki fungerar utmärkt när det är fakta som inte ändras ofta och när man faktiskt kan fastställa faktan. Det är för mycket som är personliga uppfattningar och tankar inom SEO, vilket gör att det inte lämpar sig för en wiki. I så fall hade en person fått avgöra vad som är "korrekt" och vad som inte är det.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  8. #8
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  9. #9
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Jim, ett förslag är att du bakar in en google site sökning från seo-forum.se på sidan högst upp till höger. Direktrespons för de som söker efter något particular.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)