Resultat 1 till 3 av 3

vilken sida ska vara mottare av länkarna?

  1. #1
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Hej,

    Jag har en sida i norge. För att det ska se bra ut och vara lätt att hitta har jag registrerat namn.no. Dock har jag inget webhotell i norge, utan kör det på samma server som den svenska sidan, där jag har lagt det som en subdomän, no.namn.com. Detta förenklar min administration och jag tror knappast att besökarna bryg sig om redirecten så fort de kommit in.

    Dock är frågan var jag ska rikta mina inlänkar? Spontant känns det säkrast att lägga dem till no.namn.com eftersom jag äger den själv. (Det andra är köpt genom ett annat företag och man kan ju aldrig vara nog säker för vad som händer med andra företag.) Är det några nackdelar att lägga dem till no.namn.com? (T.ex. kommer ju den istället för namn.com upp i SERPen, men det känner jag inte borde vara något stort problem...?)

    Mvh Erik

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Hej,

    För det första hoppas jag att det är en 301 redirect som du har lagt från namn.no till no.namn.com. Om inte så ska du se till att det är en sådan. Detta säkerställer att eventuella länkar som skapas till namn.no krediteras till no.namn.com. Dessutom kommer Google att indexera no.namn.com istället för namn.no.

    De länkar som du själv arbetar med att införskaffa ska du lägga till no.namn.com, i och med att det är denna domän som Google kommer att indexera. Länkar som går till namn.no och sedan pekas om via redirect tappar lite av sin kraft när detta sker. Ingen som vet exakt hur mycket.

    Just i Norge är det ganska vanligt med no subdomäner just på grund av att man måste ha ett registrerat företag i Norge för att få registrera dessa domäner. Så norrmännen är nog redan ganska vana med detta.

    Hoppas att jag inte tjorvade till det allt för mycket för dig. Lycka till!

  3. #3
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Jag förstår, det där redde ut allt, tack!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 21:20
  2. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  4. flera domäner, samma sida. Vilken pekare??
    Av evilaid i forum Domänen
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 19:08