Resultat 1 till 27 av 27

Föreslå länkar till många kataloger från samma ställe

  1. #1
    pisods avatar
    pisod pisod är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    52
    allakataloger.se

    Jag har kodat ihop en liten sajt som samlar länkkataloger. På denna sajt kan man föreslå länkar till länkkatalogerna via en iframe. Vilket innebär att man spara en massa tid. Jag har även gjort det möjligt att spara till vilka kataloger man har föreslagit till, plus vilken länk man har föreslagit.

    Jag byggde mest sajten för att underlätta för mig själv men jag antar att det är flera som sitter i samma sits som mig. Hoppas att den kan glädja någon. Den är än så länge i beta-beta stadiet vilket bla märks på encoding fel. Har en massa olika funktioner som jag vill få till:
    • ställa in så att submitsidan visas direkt
    • kunna föreslå katalog
    • kunna kommentera/rösta på katalog
    • infosida till alla kataloger med pagerank visning, alexa traffic mm
    • översiktssida för alla länkar man har förelsagit till vilka kataloger


    Vore tacksam för feedback, ideér och om nån anser det användbart över huvudtaget. Har bara utvecklat i Firefox.

    Tack på förhand
    Pierre

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Har du själv kompilerat listan eller använt dig helt eller delvis av listan på forumet?

    Om det är det senare fallet borde du skriva det med en länk väldigt tydligt på din sida.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    pisods avatar
    pisod pisod är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Har du själv kompilerat listan eller använt dig helt eller delvis av listan på forumet?

    Om det är det senare fallet borde du skriva det med en länk väldigt tydligt på din sida.
    Näe jag var noga med att inte ta den listan. Utan letade rent slumpmässigt i länkkataloger som listade kataloger. Men självklart finns det säkert kataloger på min sajt som även finns med i listan här på forumet. Men jag antar att du menar exakt den listan för annars får ju ingen annan sajt på internet länka till en katalog på listan. Och det blir lite svårt att hindra samt att jag tror att katalogägarna nog vill att man ska länka till dem.

    MVH
    Pierre
    Senast redigerat av pisod den 2008-12-30 klockan 17:46.

  4. #4
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Ok. Nej, jag tror du förstod vad jag menade. Folk som stjäler ens jobb utan att ens ge kredit (som irriterar mig väldigt) men det var ju inte så i ditt fall.

    Lycka till med sajten.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  5. #5
    pisods avatar
    pisod pisod är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Ok. Nej, jag tror du förstod vad jag menade. Folk som stjäler ens jobb utan att ens ge kredit (som irriterar mig väldigt) men det var ju inte så i ditt fall.

    Lycka till med sajten.
    Jag håller verkligen med.

    Vad är din spontana tanke om sajtens syfte? Är det någon som man vill använda om man ska föreslå länkar til länkkataloger?

    MVH
    Pierre

  6. #6
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Själv använder jag inte kataloger på det sättet. Vänder mig till listan här på forumet och skickar in till de viktigaste.

    Men andra kan säkert ha nytta av din sajt, nog bättre om du får feedback direkt av dem.

    Redigering: Den liknar förresten alathea.nu som jag får en hel del besök från till min katalog.
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2008-12-30 klockan 19:50.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  7. #7
    pisods avatar
    pisod pisod är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Själv använder jag inte kataloger på det sättet. Vänder mig till listan här på forumet och skickar in till de viktigaste.

    Men andra kan säkert ha nytta av din sajt, nog bättre om du får feedback direkt av dem.

    Redigering: Den liknar förresten alathea.nu som jag får en hel del besök från till min katalog.
    Tack för att du tog dig tid att att svara.

    MVH
    Pierre

  8. #8
    nicklass avatar
    nicklas nicklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    80
    Nice, som den är nu är det rätt omständigt att leta upp submitsidan på varje katalog.
    Fixa funktionerna som du listat så kommer det att bli en bra sida.

  9. #9
    pisods avatar
    pisod pisod är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av nicklas
    Nice, som den är nu är det rätt omständigt att leta upp submitsidan på varje katalog.
    Fixa funktionerna som du listat så kommer det att bli en bra sida.
    Kul att du tycker det. Sakta men säkert håller jag på att mappa upp submitsidorna. Det övriga funktioner kommer inom kort.

    MVH
    Pierre

  10. #10
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Kanon + i rykte för sidan

  11. #11
    pisods avatar
    pisod pisod är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av berraåsnobben
    Kanon + i rykte för sidan
    Tack för det.

    Har precis fixat en översiktssida över de submissions man har gjort (över de man sparat ). Logga in så hittar du länken till "Mina submissions".

    /Pierre

  12. #12
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    Bra där... jag gillar iden med sidan.

    mvh,

    Henrik

  13. #13
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
    Senast redigerat av Tina Isola den 2009-01-20 klockan 15:57.

  14. #14
    nicklass avatar
    nicklas nicklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Tina Isola
    Jag har inte godkänt att mina kataloger medverkar,Så tag genast bort dom! Ingen har frågat mig, så alla som anmäler via den sidan, åker ut oavsett om den råkar vara OK,sen mina stängda kataloger,vad gör dom där?? Dom kommer aldrig att öppnas igen, linknetwork.se är en satelit för vänner och bekanta,ingen katalog,seodirekt.se är vår firma,ingen katalog. Jag tycker inte om sådana sidor överhuvudtaget för "lata" sajtägare. Tyvärr blir det mest bara spam,skitsidor via sådana sidor, MFA-skitsidor.
    Lägg ner dina kataloger om du inte vill att dom ska synas, om vem som helst kan hitta dem på internet så kan även han länka dem.

  15. #15
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Jag tycker nog allt Tina har rätt att bestäma om hennes kataloger ska publiceras här, SKÄRPNING...

  16. #16
    nicklass avatar
    nicklas nicklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Ara
    Jag tycker nog allt Tina har rätt att bestäma om hennes kataloger ska publiceras här, SKÄRPNING...
    Då är nog intenet fel ställe för henne och de är inte publicerade här utan i hans katalog om du läser tråden från början.

  17. #17
    Fredlunds avatar
    Fredlund Fredlund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    41
    najs sida, bra jobbat

  18. #18
    Crilles avatar
    Crille Crille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av Tina Isola
    Jag har inte godkänt att mina kataloger medverkar,Så tag genast bort dom! Ingen har frågat mig.
    varför har du massa kataloger om ingen får länka till dom ?

    Ja skulle vara glad om nån länkade till mina kataloger utan att ja själv behöver lägga till nån länk för att få inlänkar

  19. #19
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  20. #20
    Crilles avatar
    Crille Crille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    92
    Hur kommer det sig att du drabbas av enbart massa MFA ?

    Under nu snart 4 år som ja ägt diverse kataloger så är det otroligt lite MFA som nån försökt lägga till.

  21. #21
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  22. #22
    oxx-ses avatar
    oxx-se oxx-se är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Teheran
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av Tina Isola
    Jag har inte godkänt att mina kataloger medverkar,Så tag genast bort dom! Ingen har frågat mig.
    Vem har bestämt att MFA-sajter (Made For Adsense alt. Affiliate. mitt tillägg) är av ondo och oönskat skräp?

    Jag har en uppsjö MFA-sajter som jag vårdar ömt och tjänar ohyggligt mycket pengar på. Bara det faktumet, att jag tjänar pengar för att folk klickar på en Adsense-annons eller beställer en vara eller tjänst via en affiliate-länk på sidan, visar ju att sajten fyller ett behov. Om den inte funnits hade kanske surfare A inte fått fördjupade kunskaper om produkt B, som han fick via Adsense-annonsen på sajten. Eller surfare C hade aldrig köpt produkt D som han har haft så mycket glädje av och som förändrade hans liv.

    Att sätta upp en lönsam MFA-sajt kräver breda kunskaper, inte minst inom marknadsföring, journalistik, grafisk formgivning och psykologi. Allt handlar om att kunna läsa presumtiva kunder och att få dem att ta ett köpbeslut direkt på sidan - vid första besöket. Och om inte, åtminstone få dem att betala för besöket genom att klicka på en Adsense (automatiskt utan uppmaning. Det senare strider självklart mot Googles riktlinjer).
    Att knacka in länkar i en katalog kan en sjuåring göra.

    Detta frikyrkliga dömande som Tina står för är så svenskt och urtråkigt.
    Jag passar tillbaka med samma moralpuck ... vad i hela fridens namn har kataloger för existensberättigande när det finns sökmotorer som är heltäckande?
    Vad tillför en länkkatalog mänskligheten?
    Absolut ingenting! Det finns inte en kotte som surfar in på en katalog i syfte att hitta det han söker. Nej, en länkkatalog är ett tveksamt verktyg för länkbyggare att åka snålskjuts i serpen utan egna meriter.

    Härmed utser jag länkkataloger till Internets Svarte Petter - de tillför ingen kunskap eller livskvalitet och bör därmed förbises (ej registreras) av såväl sökmotorer som kvalitetsbedömningstjänster av page ranking-typ.


  23. #23
    Crilles avatar
    Crille Crille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    92
    Det finns ju olika varianter av MFA/affiliate.

    Så kallade MFA som ser bra ut och kan tillföra nåt till besökaren vara sig via annons eller på själva sidan är ju helt klart okej.

    Sen finns det ju dom som ser ut som en enda stor annonspark med adsense proppat lite varstans, till och med så det täcker över text på sidan.
    Inte nog med det så är det proppat med affiliate banners till en förbannelse på samma sida.

    Det är för mig ondo.

    Så är det helt enkelt en sida ta en wordpress blogg tex.
    med 1 adsense/affiliate mellan varje inlägg, nån annons på sidan kanske, ytterligare lite adsense/affiliate när man klickar sig in på just ett specifikt inlägg så är det helt okej för min del.

  24. #24
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  25. #25
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av Tina Isola
    MFA = En massa.......massa text och ännu mer text och en "open sourse" design. För mig sen finns det fantastiskt bra MFA med. Men dom är rätt sällsynta. Sen är ju smaken som baken delad om det och Allt annat här i livet.....
    Ska man tolka det som att du tycker standardsidor bygged på opensource design är spam och skit?


    .
    .
    Länkar till 10+ IDENTISKA länkktataloger
    (Borttagna eftersom Tina Isola inte vill att folk ska besöka dom?)
    .
    .


    Ska jag fortsätta?
    btw, ett tips är att openld är vidöpped för mysql injection, tack och lov är lösenorden sha-1 hashade... annars hade väl "turkarna" hackad alla dessa också..


    Märker att många här på forumet ofta kastar sten i glashus...

    Trist att detta inlägg lär censureras..
    Senast redigerat av head den 2009-03-05 klockan 11:22.
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

  26. #26
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tagit bort en del påhopp. I fortsättningen håller vi oss till ämnet och slutar med att tjafsa om tjänsten är bra eller inte och efterföljande påhopp.

  27. #27
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Och här låser jag tråden då tjafset som inte har med ämnet att göra fortsätter.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Äldre kataloglista
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 556
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 19:11
  2. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  3. Länkbyten: Tips och information från hans99
    Av Jim Westergren i forum Länkbyten
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 02:49
  4. Många länkar från samma hemsida
    Av BraMarknadsföring i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 12:55
  5. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 10:59