Resultat 1 till 6 av 6

Är det helt omöjligt att synas som ny P0kersajt?

  1. #1
    carlespuyols avatar
    carlespuyol carlespuyol är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Är både ny och glad att ha hittat detta forum.
    Nu har jag den tuffa uppgiften att marknadsföra en väns fungerande pokersajt utan en särskilt stor budget, då är att fixa hans helt obefintliga seo det enda vi kan/bör göra.
    känner väl till konkurransen och svårigheterna det behöver jag inte höra igen.( då menas en pokersajt där man spelar om pengar inte pokerforum osv)

    Min fråga: är verkligen de andra högst rankade sajterna så överlägset vassa på SEO när det gäller de största orden som tex online poker osv att det är omöjligt att nå upp till 1-2:a sidan på google? fått tips på att satsa på longtail? meningar som tex spela online poker gratis?

    har en känsla att ja, det är tufft, men också att alla top 1-25 sajterna inte verkar vara helt perfekta och om man lyckas placera sig bland dem kan man få lite gratistrafik.

    Ni som mer erfarna SEO proffs hur skulle ni gå till väga med en tuff men rolig utmaning som detta?

    har mycket att lära ,men har mycket vilja och tid. Uppskattar all hjälp och goda råd ni kan ge mig och jag kan inte misslyckas då vadsomhelst är bättre än det som finns nu

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Kika på de 20 första resultaten du får upp när du söker på ditt "huvudsökord" och undersök HUR deras on-page SEO är, hur många inlänkar de har, vart de får inlänkarna ifrån. När du vet exakt HUR de har lagt upp sina "SEO kampanjer" så letar du svagheterna och utnyttjar dessa till din egen fördel

    /Patrik Berggren

  3. #3
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Jag skulle vilja påstå att det är långt ifrån omöjligt att synas inom pokern. Jag satte upp en joomla-site med bra design och on page seo som efter ett par månader hamnade på 50-100 hits per dag via sökmotorer. Jag gav den länk-kräm från en site med drygt 10 000 indexerade sidor samt lite directory submissions och det räckte så långt. Inget större ansträngning och position 1-3 på en sökterm alltså.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  4. #4
    carlespuyols avatar
    carlespuyol carlespuyol är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    okej tack för svaren,

    har då ett par frågor
    börjar med det patrik skrev.

    jag ska fokusera på en mening som tex " spela poker online"

    ska jag då söka på det och se hur dem 20 första resultaten ser ut
    onpage och antal inlänkingar dem har för att se vad jag kan göra bättre?
    är det bara "poker" ja ska analysera eller hela meningen " spela poker online"?
    låter rätt lätt att analysera en konkurrent på det sättet,
    är det inte bättre att lägga till "spela poker online gratis" så får jag kanske med spela poker gratis sökningar också?
    något mer som jag kan ha missat?


    sedan en fråga till blight
    låter ju sjukt bra! länk krämen från en sajt med över 10 000 indexerade sidor som du skrev , var det enbart en kraftfull länk då?
    lite directory submissions skrev du också,om jag inte har helt fel är det såna kataloger som lägger in din länk på hundratals sidor?
    hur många antal inlänkningar var du uppe i då om man får fråga sånt?

  5. #5
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    länk krämen från en sajt med över 10 000 indexerade sidor som du skrev , var det enbart en kraftfull länk då?
    lite directory submissions skrev du också,om jag inte har helt fel är det såna kataloger som lägger in din länk på hundratals sidor?
    Det var en site wide-länk från sajten med 10 000 sidor, i det här fallet en länk i footern på varenda sida på hela siten.

    Angående directory submissions så använde jag en service som gjorde runt hundra directory submissions så blev kanske max 50 länkar med inte allför bra anchor text från dem. Vet inte om jag kan rekommendera det dock, Google verkar räkna sådana länkar extremt lågt numera.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  6. #6
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Vill du ranka på - spela poker online - är det den meningen du ska fokusera på, utan " tecken.

    Därefter slår du in var och en av urlerna som du får upp i Y! site explorer och får upp vart ifrån en specifik site får sina länkar etc.

    Frågan är om det är värt tiden du behöver lägga ned, för det är en massa inlänkar de har, de siterna som toppar.

    Nej, du får inte med "de sökningarna gratis". Däremot kanske det är en bättre ingångsfras än den kortare ...

    Som sagt. Det är relativt lätt att kika upp hur en site har gjort sitt länkbygge, det finns andra sätt som gör det lite "svårare" att se exakt hur man byggt upp länkarna till en specifik site.

    Blight,
    sitewide-länkar håller inte heller speciellt hög kvalite men funkar under en kort tid men sedan avtar "effekten". Den erfarenheten har jag gjort ..

    /Patrik Berggren

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 11:14
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22