Resultat 1 till 9 av 9

Hur värdefulla är inlänkarna?

  1. #1
    nejins avatar
    nejin nejin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    61
    Har en fundering, just nu hamnar jag på plats 8-20 på "mina" sökord. min sida har PG 2, de som ligger överst har PG 4 (vet att detta inte är det enda av betydelse, men för enkelhetensskull...) jag överväger att köpa 3 stycken PG 5 länkar, men funderar på vad de skulle göra för min sida. Det finns andra länkar på sidan men inte så många.

  2. #2
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Det beror på hur relevanta de är för ditt innehåll.

    Om Google dessutom vet om att de är köpta länkar kommer du att bestraffas iställt för att belönas med bättre placeringar.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  3. #3
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Hur kan Google egentligen VETA om länkar är köpta?

  4. #4
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Med inlägg typ

    Jag säljer länkar för 1000 kronor styck på min hemsida som hittar här...
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  5. #5
    nejins avatar
    nejin nejin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    61
    Det är bloggar som har PG5 på första sidan, innehållet är inte direkt relevant för min sida, men en liten artikel gör det aningen mer relevant.

  6. #6
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Rätta mig om jag har fel, men visst tillgodoräknas man bara PR på länken (länkkraft) från den sidan länken ligger på. D.v.s attt om första sidan har PR5 men länken ligger på en undersidan som har PR1 så är det inte mycket att ha, eller har jag fel nu?

  7. #7
    nejins avatar
    nejin nejin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    61
    Antar att det stämmer, men länken kommer ligga på första sidan...ett tag i vart fall.

  8. #8
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av Maria S
    Rätta mig om jag har fel, men visst tillgodoräknas man bara PR på länken (länkkraft) från den sidan länken ligger på. D.v.s attt om första sidan har PR5 men länken ligger på en undersidan som har PR1 så är det inte mycket att ha, eller har jag fel nu?
    En del sidor som exempelvis artikel katalogen EzineArticles.com kan ge bra länk kraft även fast den sidan där din artikel är lokaliserad då du skickar in en artikel där har en låg page rank som exempelvis 1. Ezine Articles är i och för sig en gammal och väldigt trovärdig sida (Authority Site) med en page rank på 6 och en Alexa rank på 255.

    Jag har postat en del artiklar på engelska där, men tyvärr så är jag nästan säker på att de inte accepterar svenska artiklar.
    Senast redigerat av Sisu den 2009-01-08 klockan 20:11.

  9. #9
    oskargs avatar
    oskarg oskarg är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av nejin
    Har en fundering, just nu hamnar jag på plats 8-20 på "mina" sökord. min sida har PG 2, de som ligger överst har PG 4 (vet att detta inte är det enda av betydelse, men för enkelhetensskull...) jag överväger att köpa 3 stycken PG 5 länkar, men funderar på vad de skulle göra för min sida. Det finns andra länkar på sidan men inte så många.
    Jag skulle säga att 3 relevanta länkar, från ett relevant stycke text med bra ankartexter skulle väga mer än 3 PR5or av det motsatta. Dock framgår det inte hur det ser ut i ditt fall.

    Det finns en viss risk med att plötsligt få flera "starka" (läs hög PR) länkar på kort tid. Jag tror att Googles algoritmer kommer att reagera på det om du inte har starka länkar sedan tidigare.

    Maria S, Google kan aldrig veta säkert. Men det är deras (som någon nämnde i en annan tråd) index och de baserar sina beslut på (gissningsvis) algoritmer men även manuell granskning där de kan kolla på saker som bryter mot det vanliga eller som känns som uppenbart "fusk". Du har ingen möjligthet till rättegång eller försvarsadvokat, med andra ord behöver de aldrig bevisa något för dig

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 23:52