Resultat 1 till 2 av 2

Hitta sökord

  1. #1
    Daniel_Ks avatar
    Daniel_K Daniel_K är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Borås
    Inlägg
    71
    Får inte till Google Keyword Tool riktigt. Vi har ju en del ord i svenska som är internationella. Så även om man ställer in svenska så får man bara en massa utländska svar. Har får mig att det gick mycket bättre att söka för mig i detta verktyg för ett år sedan. Har jag missat någon inställning?

    Tacksam för tips.

  2. #2
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av Daniel_K
    Får inte till Google Keyword Tool riktigt. Vi har ju en del ord i svenska som är internationella. Så även om man ställer in svenska så får man bara en massa utländska svar. Har får mig att det gick mycket bättre att söka för mig i detta verktyg för ett år sedan. Har jag missat någon inställning?

    Tacksam för tips.
    Det låter som att du använder verktyget rätt då du primärt söker svenska resultat och ställer in det på svenska... I alla fall om du bockar i "Descriptive Words Or Phrases" och också sedan väljer både "Sverige" och "Svenska"...

    Kan det vara så att det helt enkelt inte finns några relaterade nyckelord (enligt google) på svenska, så nyckelordsverktyget kan helt enkelt inte leverera svenska resultat?

    Du kan också pröva att gå till Google.se och söka på ditt primära nyckelord och sedan kopiera domänadressen på den första sidan i resultaten som är på svenska (om det finns någon) som är relevant... Och fortsättningsvis gå tillbaka till googles nyckelordsverktyg och välja det andra alternativet som är "Website content", följt av att du skriver in domänadressen istället för nyckelordet, och se vad som händer då. När man väljer det alternativet så kommer google scanna den sidan som du har angivit och sedan leverera relaterade nyckelord för den sidan.
    Senast redigerat av Sisu den 2009-01-09 klockan 00:56.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Metoder att hitta sajter att skaffa länk från
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 22:28
  2. System för att hitta skadlig SEO-kod
    Av Torreman i forum SEO-verktyg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 09:43
  3. Quintura - hitta relaterade sökord
    Av Håkan Liljeqvist i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 17:29
  4. Hur svåra är engelska sökord?
    Av LaoWang i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 13:23
  5. Lite sökord som folk faktiskt söker på
    Av vajpero i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 00:05