Hejsan,
Visste inte riktigt vad jag skulle söka på och i vilket forum detta ämne passar in men vi får hoppas på att jag chansade rätt.

Jag håller på med en ny hemsida och vill utforma mina länkar på rätt sätt från början så att det blir snyggt och bra för sökmotorerna så behöver därför lite tips och råd.
Låt oss säga att jag har dessa sidor:
Profil.aspx - Medlemmens profil (kan nås utav alla)
Blog.aspx - Medlemmens blog (kan nås utav alla)
Inbox.aspx - Medlemmens inkorg (kan bara nås utav medlemmen)

På profil och Blog så behöver jag en querystring, har inte bestämmt mig än om det ska vara användarens namn eller Id men iaf jag adhe tänkt mig något i den här stilen:
/Profil/Padchi/Blogg/
Eller jag kanske ska ha:
/Padchi/Profil/Blogg/

Eller hur tycker ni? Och hur ska jag utforma Inbox? Jag vill ha någon slags mapp struktur på det hela. Sidan kommer ha x antal funtioner mer men jag vill göra så att det blir olika avdelningar på sidan därför. T.ex så kommer jag ha en artist sida och då hade jag tänkt att länken kanske blir något likande:

/Artister/Elvis/Profil/

Eller vad som nu är bäst.

Och en till fråga. Eventuellt så kommer hemsidan finnas på olika språk i framtiden men ha samma innehåll bara det att texterna ändras till ex engelska. Ska jag göra så att länkarna finns på både engelska och svenska eller blir allt knas då?

Tack på förhand!
Timmie