Resultat 1 till 4 av 4

Duplicate Content - White label

  1. #1
    tomislav_s avatar
    tomislav_ tomislav_ är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    4
    Hej,

    Jag har en sajt och vill skapa nya instanser av denna men under nya domäner och nya varumärken, men använda samma innehåll/språk. Sajterna kommer att rikta sig till olika regioner. Vad jag förstått är Dublicate Content ett big no no för google. Hur ska man hantera en sådant upplägg?

    Ska jag stänga av dom andra sajterna för google? Blir inte bra för den regionen isf... några förslag på hur man ska gå tillväga?

    Tacksam för all erfarenhet/input jag kan få ...

    Mvh,
    T

  2. #2
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    Om du ska ha exakt samma språk och innehåll så förstår jag inte varför det ska ligga på olika domäner, mm. Det måste väl skilja lite mellan lösningarna.

    S.k. white label lösningar brukar ju bara vara ett grundläggande ramverk som sedan bäddas in i en unik sajt. Gör man så så ser jag inte att det skulle vara ett problem - google utesluter identiska sidor ur sitt index, men detta sker inte alltid och inte om sidorna har märkbara skillnader.

    Om du däremot avser att publicera identiska sajter så förstår jag inte poängen med en massa domäner som riskerar att diskvalificera sig - det är då bättre att försöka få en enda stark domän med skilda avdelningar per region. Tycker jag alltså.

  3. #3
    tomislav_s avatar
    tomislav_ tomislav_ är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    4
    "grundläggande ramverk som sedan bäddas in i en unik sajt"

    då menar du typ: http://www.domain.se som huvudsajt och white-lable http://whitelable1.domain.se eller http://www.doamin.se/whitelable1??

    Finns väl lösningar där man skapar unik white label där man har en unik domain, branding (logga m.m.) fast content är det samma? Hur gör dom för att gå runt duplicate content? Inte att rekommendera?

    Hur gör man t.ex. om man har en webbshop i UK och vill applicera exact samma i USA fast med annan logga/domain, eller är det en big no no?


    //t.

  4. #4
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av tomislav_

    Hur gör man t.ex. om man har en webbshop i UK och vill applicera exact samma i USA fast med annan logga/domain, eller är det en big no no?
    //t.
    Ja, det är inte bra ur seo synpunkt då det förmodligen kommer att ses som dublett innehåll. Min rekommendation är att du försöker skriva om mycket av texten så att den amerikanska sidan också ser unik ut för googles algoritm.
    Skapa Hemsida Snabbt! 590+ olika designer.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Duplicate Content
    Av StefanBergfeldt i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 13:47
  2. Duplicate content i meta description?
    Av Vindvilja i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 20:58
  3. Sajten på 2 språk = duplicate content?
    Av Susann Stjernborg i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 16:57
  4. Duplicate content -återigen, gränsen
    Av seattlegrunge i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 16:27
  5. Automatiska url-omskrivningar ger duplicate content?
    Av Niclas Strindell i forum URL-omskrivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 00:42