Resultat 1 till 3 av 3

problem med bättre ranking på särskrivning

  1. #1
    fenriks avatar
    fenrik fenrik är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    7
    Mitt problem eller hur man nu ska se det...det är väl egentligen till min fördel men jag förstår inte riktigt hur det hänger ihop.

    Mitt nyckelord och redan utförd optimering samt länkbygge är korrekt skrivet utan särskrivning. Jag rankar idag mellan plats 4-6 på en av de större sökmotorerna.

    Däremot, när jag utför sökning på nyckelordet, men som särskrivet rankar jag som 1:a.

    Hur i sjutton kan det här gå till? Har det någonting med UTF kodning eller någonting annat som jag kanske inte tänker på direkt?

    Jag vinner väl antagligen på detta ovan beskrivna problem, iaf i antal besök men jag skulle hellre ranka 1:a på den korrekta skrivningen istället för särskrivningen.

    Några tips?

  2. #2
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    Om jag förstår dig rätt så kan det vara så att den korrekta stavningen har mer konkurrens än den särskrivna stavningen och därför så rankar du sämre när man utför den korrekt skrivna sökningen.
    Skapa Hemsida Snabbt! 590+ olika designer.

  3. #3
    fenriks avatar
    fenrik fenrik är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    7
    Visst är det så.
    Men det som jag funderar över, varför rankar jag så bra på det särskrivna. Det särskrivna ordet förekommer inte någonstans på webbplatsen, och inte heller i länkbygget.

    Mina konkurrenter har alla liknande metainformation men är inte närheten när man väl utför den särskrivna sökningen.

    skulle vilja stöta på någon som upplevt detta själv och lyckats fundera ut hur det hänger ihop.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad hände med er ranking när ni gick ifrån frames?
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 15:07
  2. Problem ang sidas storlek i olika upplösningar.
    Av lexander i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 14:21
  3. Problem med sidor och titlar (wordpress)
    Av godpuppet i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 00:46
  4. Sökresultaten i Yahoo är mycket bättre
    Av hans99 i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 19:13