Resultat 1 till 8 av 8

Wind of change - Allt ska bort!

  1. #1
    Internet Swedens avatar
    Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Så var det dags; Jag kommer att sälja av HELA mitt domäninnehav (med ett par få undantag).
    Detta, då jag kommer att träda in i ett konsultuppdrag på heltid för IIS/.SE´s räkning och mitt domäninnehav/verksamheter inte är förenligt med den verksamheten.

    INGEN ÄGARBYTESAVGIFT KOMMER ATT DEBITERAS KÖPAREN AV MINA.NU-DOMÄNER!

    Vad som är väldigt speciellt kring mitt innehav av .nu-domäner är att jag nått en överenskommelse med Nunames om att den nya innehavaren av .nu-domäner INTE kommer att debiteras ägarbytesavgift från registret (Nunames) - (kostnaden för detta är istället en uppgörelse mellan mig och registret). Den nya innehavaren av domänen kommer alltså ENDAST att debiteras den sedvanliga förnyelseårsavgiften (och eventuella pålägg hos ombudet), men alltså INGEN avgift för ägarbytet från registrets sida.
    För den som är intresserad av domänerna kommer möjlighet att visa intresse finnas på www.internetsweden.se

  2. #2
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Registrering krävs för att ens se domänerna... ska det vara så?

  3. #3
    Internet Swedens avatar
    Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Du kan se domänerna och de som aktiverats på www.internetsweden.se/list - däremot ser du inte andras bud och kan inte buda själv utan att vara inloggad.

    Det handlar om en e-mailsregistrering - verifieringsmail - val av psw - inloggning.

    Det gör att din user kopplas till din e-mail och innebär att du får e-mail varje gång någon bjuder över dig på en auktion.

    Varje domän listas från start utan sluttid. När en domän får ett bud aktiveras en 10-dagars auktion. Med undantag om bud inkommer sista timmen - då förlängs auktionen automatiskt en timme.

  4. #4
    Internet Swedens avatar
    Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Tänkte berätta att jag lagt till ett tjugotal domäner, samt försökt att addera på info som PR-värden från 0 till 6 (då 0 innebär indexering). Sen visar de q.nu-länkar som vissa domäner har, endera SEDO-värdering eller Besöks/PPC-stats från tiden jag haft dem i PPC-program (vilket jag misstänker kommer intressera vissa).

    Domäner som ligger uppe och ev. intresserar detta forums medlemmar är:

    sokmotoroptimera.nu
    sokmotoroptimera.se
    sokmotoroptimering.nu
    sokmotorregistrering.nu
    sokmotorsoptimering.nu
    sokoptimera.nu
    sokoptimering.nu
    optimering.net
    mfl varav flera inte har något bud på sig ännu.

    Lägsta bud på alla domäner är alltså 1€ och jag säljer för alla slutbud!

  5. #5
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Ser att det börjar röra på sig en hel del=)

  6. #6
    Internet Swedens avatar
    Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    @Ara - jo lite.

    Uppgraderingen till version 2 är nu genomförd.
    Eftersom aktionsplan från tanke till lanserad produkt av auktionssidan låg på ca 24 timmar totalt, så fanns det vissa begränsningar i den släppta sidan.

    Även om allt fungerade, så saknades vissa funktioner, som efterfrågats av många. Så nu finns bla:

    Proxybidding inbyggt:
    Om du lägger ditt första bud på en domän och lägger ett bud på exempelvis 25 Euro, så kommer det att stå att ditt bud är 1 euro och att ditt maxbud är 25 euro.
    Systemet försvarar sedan din ledning automatiskt upp till ditt budtak.
    Så kommer någon och lägger ett bud på 5 euro, så kommer systemet att känna av ditt maxbud och lägga 1 euro över motbudet, dvs 6 euro osv.
    Du kan även öka på ditt maxbud även om du leder och inte behöver, men om du vill gardera dig.
    Vill du manuellt lägga 1 euro eller 1 euro över lagt bud, så fungerar det precis som innan.

    Sortering:
    Du kan nu sortera i stigande och fallande på Domän / Språk / Sluttid / Bud.

    Selektering/Deselektering:
    Det finns nu möjlighet att välja de TLDer du vill se/inte vill se
    Välja att se sålda
    Välja att se "Mina bud" (här hamnar de du budat på - oavsett om du leder eller är överbjuden - färgade grönt respektive rött)

    Hmm Jag tror att det var det nya.


    Mellan varje gång du budar eller själv uppdaterar sidan så så kan det uppstå några sekunders väntetid innan du kan skriva in ett bud igen.
    - detta är jag medveten om (så jag behöver inga mail om det). Orsaken är funktionerna ovan dvs systemet som känner av ditt budtak mot ev. motbud på varje domän.

  7. #7
    Internet Swedens avatar
    Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Eftersom denna auktionsrunda sker med viss tidspress, så beslutar jag att de domäner som inte fått något startbud när de första auktionerna avslutas, successivt kommer att tas bort från listningen.

  8. #8
    Internet Swedens avatar
    Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Eftersom det nu kommer att dugga tätt mellan sluttider på auktioner och det är ganska lätt att missa, så finns nu adressen www.internetsweden.se/24h att tillgå som visar vilka auktioner som går ut de nästkommande 24 timmarna.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 19:48