Resultat 1 till 6 av 6

hur optimera en färdigbutik?

  1. #1
    Nordans avatar
    Nordan Nordan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    7
    Hej
    jag undrar hur man optimerar än färdig butik på bästa sätt, min e-butiks leverantör är e-butik.se. och är gjort i asp. är det inte så att när man har en sån sida så kommer man bara åt en del själv, och resten kommer bara leverantören åt? har nyligen betalat dom för att optimera efter 5 sökord. vilket dom lyckades relativt bra med tills ett missöde skedde. men det jag undrar är hur man kan optimera själv på bästa sätt. vill tex optimera min första sida, men utan att texten syns på själva sidan om ni förstår. nu är sidan optimerad i ramarna, är detta dåligt? vill kunna optimera med html utan att det jag skriver blir synligt på sidan. är det nån här på forumet som har samma leverantör eller erfarenhet av det som orkar hjälpa en okunnig
    mvh

  2. #2
    SEOgeeks avatar
    SEOgeek SEOgeek är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Nordan
    men utan att texten syns på själva sidan om ni förstår.
    Ajabaja... Det är inte bra, håll dig borta från såna tankar.
    Vill du ranka bra, skriv det synligt och relativt ofta (5% av innehållet) och i H1, H2, STRONG etc.

    Citat Ursprungligen postat av Nordan
    nu är sidan optimerad i ramarna, är detta dåligt?
    Låter rätt lustigt när du säger "optimerad i ramarna". Som att säga att man har trimmat en Trabant. =) Ramar är inte så hett tyvärr. Men det är kanske svårt att ändra det iom e-butik styr själva koden. Men helt klart är det viktigaste är relevanta inlänkar. Skaffa det, så förlåter Google dig för ramarna.


    Citat Ursprungligen postat av Nordan
    vill kunna optimera med html utan att det jag skriver blir synligt på sidan.
    Ajabaja nr 2... Varför vill du inte att det ska vara synligt? Det är ju det mest logiska, både för besökare och Google.

  3. #3
    Nordans avatar
    Nordan Nordan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    7
    för jag tycker det känns fel att det står massa text på första sidan i en webbshop. tror inte jag sätt nån annan sida som har det. jag har köpt en massa bra länkar från högt rankade bloggar och sidor och gjort massor med reklam trots det har jag väldigt låg pagerank. bytte namn på sidan för några månader sedan och innan bytet hade jag pr2, nu har jag 1, trots att jag har mycket mer relevanta länkar, mer trafik mm. hur kommer det sig?
    mvh

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    PR är helt irrelevant idag, mer eller mindre. Det säger inget om hur du kommer att ranka i SERP:en

    Fortsätt att skaffa fler länkar kontinuerligt. Det gäller att aldrig "stanna upp" i sitt länkbyggande, speciellt om man är i en konkurrensutsatt SERP och "slåss".

    /Patrik Berggren

  5. #5
    Kockens avatar
    Kocken Kocken är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    BD
    Inlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av Nordan
    Hej
    har nyligen betalat dom för att optimera efter 5 sökord. vilket dom lyckades relativt bra med tills ett missöde skedde.
    mvh
    Vad hände?

  6. #6
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Här kan man läsa mer om analysen varför han är bortfiltrerad

    http://www.seo-forum.se/straff/4564-...orta-fran.html
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Optimera IPB Forum
    Av Mortfiles i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 06:19
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 00:03
  3. optimera joomla sida
    Av nyborjare i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 20:55
  4. optimera sidan efter sökfras
    Av Magnusson i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 09:58
  5. Optimera mot vilka ord? Tips!
    Av Daniel_K i forum Sökordsanalys
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 06:54