Resultat 1 till 2 av 2

2 länkar till samma sida?

  1. #1
    Navaliss avatar
    Navalis Navalis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    16
    jag har fått några bloggare att skriva om min sajt och några nya produkter. Hur ska deras länkar se ut för optimal effekt? Bloggarna kommer skriva om en specifik produkt. Jag är inte jätteintresserad av länkar till produkten men eftersom inlägget kommer handla primärt om en produkt bör väl man länka dit. Sunt förnuft är väl då att produktens namn är det som länkas till produktsidan.

    Nu till min "riktiga" fråga. Någonstans i texten vill jag ha in det sökord som är viktigast för oss: Båttillbehör .. detta vill jag ska länkas till startsidan .. Skadar det att ha en länk med företagsnamnet i botten som även den länkas till startsidan? Tappar man någon effekt genom att ha dubbla länkar till samma sida? Anledningen att jag vill ha företagsnamnet länkat är för användarvänligheten.

    Mvh Patrik

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Du förlorar inget på det om du inte lägger upp en massa länkar, inte vinner du heller.

    Den första träffen av länk till en sida ger den största effekten, vad gäller ankartext.

    /Patrik Berggren

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 15:05
  2. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 10:16
  4. Länkbyten: Tips och information från hans99
    Av Jim Westergren i forum Länkbyten
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 02:49
  5. flera länkar till samma sida?
    Av webb100 i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 22:26