Resultat 1 till 9 av 9

Detta är ju sååå spännande

  1. #1
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Tjena alla!

    Jag är helt ny inom det här med SEO.
    Jag snappade upp ämnet i ett par engelska tidningar: Web Designer och Practical Webdesign och dessutom köpte jag den DYRA (319:- på Pressbyrån, för en tidning... galet) och tjocka tidningen The complete guide to building a website bara för att jag såg att den hade rätt många sidor om hur man "Get listed on Google".

    Detta var för 5-6 dagar sedan och sen dess är jag helt fast för ämnet!
    Det finns så mycket att lära sig om det som man inte hade en aning om och mitt i allt detta när jag satt o "optimerade" lite så stötte jag på Jims sajt efter att ha sökt på "webbdesign malmö" där hans sajt kom ÖVERST!

    Sen dess har jag inte sovit en natt *gäsp* och min sambo är sugen på att flå mig levande

    En sak vet jag iaf, nu innan jag måste sova, och det är att... jag vill veta med om detta ämne!

    Sov gott alla (vilket ni nog redan gör)

  2. #2
    Artamuss avatar
    Artamus Artamus är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    64
    Hej och vælkommen

    Jag minns sjælv den tiden ibørjan då jag satt nætterna igenom och læste allt jag kunde komma øver om SEO och sen nær man mærkte att det fungerade, vilken kænsla!

  3. #3
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Ja, verkligen... vilken känsla!
    Tack förresten!

  4. #4
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej och välkommen!!

    Du har kommit till rätt sida!

    Kan du läsa engelska bra? Skriv ut och läs denna omfattande guiden skrivit av världens bästa SEO. Det är du bästa du kan göra om du är ny, du får då all rätt info från början och inga felaktiga uppgifter. Skriv ner alla dina frågor och bomba oss sedan med frågor, hehe
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  5. #5
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Det var en bra guide. Lättläst också.
    Jag funderar lite över detta:
    "In link analysis, search engines measure not only who is linking to a site or page, but what they are saying about that page/site."
    Hur kan Google, en maskin, lista ut vad en sida säger om en annan. För övrigt brukar folk väl inte säga mycket alls om sina länkar...

  6. #6
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Kanon, tack Jim! Nope, inga problem med engelska här, så den ska plöjas igenom inom kort.

    Kinaportalen:
    Är det inte så att de refererar "they" till "search engines", dvs vad sökmotorerna säger om sidan som länkar, dvs hur hög status/PR sidan som länkar har.
    Eller oxå så är det så att de menar hur information textlänken är. Står det bara <länk>Företagsnamn<länk> så är det ju inte så informativt, men om det står <länk>T ex affärsområde eller liknande som speglar innehållet på sajten länken pekar på<länk> så är det ju mycket mer värdefullt.
    Vad jag förstått av det lilla jag läst hittills så är väl mitt andra länkexempel mer värdefullt än första länkexemplet?!?

  7. #7
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag funderar lite över detta:
    "In link analysis, search engines measure not only who is linking to a site or page, but what they are saying about that page/site."
    Hur kan Google, en maskin, lista ut vad en sida säger om en annan. För övrigt brukar folk väl inte säga mycket alls om sina länkar...
    Vad jag förstått av det lilla jag läst hittills så är väl mitt andra länkexempel mer värdefullt än första länkexemplet?!?
    Ja precis.

    Ankartext, text som är runt en länk, vad den länkande sidan handlar om, titelattribut på en länk, var länken finns osv är alla faktorer som sökmotorer använder.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  8. #8
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Och vi stackare som inte är så duktiga på engelska var kan vi läsa så vi slipper fråga hela tiden

  9. #9
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Citat Ursprungligen postat av berraåsnobben
    Och vi stackare som inte är så duktiga på engelska var kan vi läsa så vi slipper fråga hela tiden
    Innan jag hittade till detta forum så hade jag två källor som jag läste från och som jag fann väldigt intressanta och lättförstådda:

    På svenska:
    http://www.seologik.se/sokmotoroptimering_1.asp

    På engelska, inte samma text alltså, utan detta är en PDF:
    http://track.websiteceo.com/r/4466/w...O-Guide-En.pdf

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Är detta bra marknadsföring?
    Av John Melin i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 21:56
  2. Jag förstår inte detta
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 21:06