Resultat 1 till 3 av 3

Är det ett bra namn?

  1. #1
    funtrixs avatar
    funtrix funtrix är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    24
    Tjenare folks! nu är det som så att jag äger domänen respris med ett antal olika tdl.er .se/.com/.nu. Sidan jag har tänkt bygga på domänen är en prisjämförelsesida för resor. Jag har dock inte till 100 bestämt mig för om jag ska använda domänen eller inte än, så jag hade hoppats på att få lite tips och råd från er här inne.. Hur bra domänen är i det syfte den ska fylla? vad som skulle kunna vara bättre,? är det smart att ha ett svenskt namn om man nångång i framtiden skulle vilja lansera den på engelska?
    Trevlig kväll!

  2. #2
    Janes avatar
    Jane Jane är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    12
    Om du ska lansera på engelska så bör du använda .com eller .net. Rekommenderar inte .org dock.
    Problemet är att själva domännamnet är ett svenskt ord och inte kommer gagna dig i SEO syfte om du lägger upp en engelsk sajt. För att få internationella besökare att komma ihåg just det namnet måste du nog köra någon form av branding eftersom ordet i sig inte betyder något på engelska.
    Frågan är om du hade nån plan för domänet när du köpte det eller tänkte du bara höja värdet på det och sälja det (site flipping)?
    Jag handlar med domän själv men jag köper aldrig .se domän eftersom marknaden är mkt begränsad och priserna ganska låga på svenska domän.

  3. #3
    Jakob Kegels avatar
    Jakob Kegel Jakob Kegel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Valletta, Malta
    Inlägg
    18
    Prova om du kan hitta en doman som exakt matchar det som dina besokare soker. Se den har traden.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar med samma namn
    Av pokerlife i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 19:35
  2. Behöver byta namn på etablerade html-sidor, vad tänka på?
    Av miraclesinc i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 08:07
  3. Byta sökmotorvänlig domän till annat namn
    Av lindgren76 i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 20:16
  4. Var köper/har ni era domän namn?
    Av Sonlard i forum Domänen
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 15:31
  5. Hur Registerar jag domän namn
    Av Sundream Estate i forum Domänen
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 15:46