Resultat 1 till 4 av 4

Google och communities

  1. #1
    Dimgos avatar
    Dimgo Dimgo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    5
    Är det någon som har erfarenheter från att använda communities för att få upp sin sida högre på Google? Det finns ju till exempel trafficgeyser och andra.
    Man lägger ut en video på 50-60 olika siter för att hamra in en fras.
    Undrar om nån vet hur google hanterar dessa saker, om det är risk för avstängning eller om det fortfarande kan höja chansen att komma högt på listorna.

    /jocke

  2. #2
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av Dimgo
    Är det någon som har erfarenheter från att använda communities för att få upp sin sida högre på Google? Det finns ju till exempel trafficgeyser och andra.
    Man lägger ut en video på 50-60 olika siter för att hamra in en fras.
    Undrar om nån vet hur google hanterar dessa saker, om det är risk för avstängning eller om det fortfarande kan höja chansen att komma högt på listorna.

    /jocke
    För cirka två år sedan så använde jag mig mycket av den strategin att sätta upp olika community sidor och sedan länka tillbaks till mina egna sidor för att ranka högre på google, men det var mycket effektivare då (i alla fall för mig).

    Jag tror att en del communities fortfarande kan vara väldigt effektiva att få inlänkar ifrån... Däremot så är det ju också många community sidor som har börjat med "No Follow Attribut", vilket leder till att länkarna inte ger någon länk kraft.

    Hur som helst, om du syftar på att försöka ranka i sökresultaten på google med de olika sidorna där din video är lokaliserad på youtube, google video, etc, så fungerar det fortfarande väldigt bra.
    Senast redigerat av Sisu den 2009-02-18 klockan 01:58.
    Skapa Hemsida Snabbt! 590+ olika designer.

  3. #3
    Dimgos avatar
    Dimgo Dimgo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    5
    Hej
    Tack för det snabba svaret! Jag kan tänka mig att det gav bättre resultat i början, som allt annat :-)

    Det var främst rankningen jag tänkte mig på. Mest hållt på med optimering av sidor, inte gjort några direkta "kampanjer" för att snabbare boosta träffarna. Tänkte det var dags att testa :-)

    Ska nog ge mig på ett försök med en mindre viktig site och se hur det fungerar. Alltid lite fundersam med sådana här saker pga banning och spamrisken.

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    TrafficGeyser funkar klockrent. Det är ett sätt att skapa intresse och att man snabbt vill få bort besökaren därifrån till sin "money site".

    Vet flera amerikanska marknadsförare som använder sig av bl a TG

    Glöm inte det viktiga med denna typ av marknadsföring. "Promot the promotors", dvs, skapa även länkar in till dessa videos från olika källor (andra web 2 siter, dina egna siter etc)

    TG är relativt "pricey" och en mindre variant för "budgetalternativet" är Tubemogul.com

    /Patrik Berggren

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Moderna myter inom SEO
    Av Jim Westergren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 01:13
  2. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22