Resultat 1 till 2 av 2

H1

  1. #1
    Navaliss avatar
    Navalis Navalis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    16
    Hej

    Jag håller just nu på att jobba med ett specifikt nyckelord .. Min fråga gäller H1:an ..... Låt oss nu säga att ordet som är intressant är Bananer ... Av estetiska skäl och för användaren vill jag inte bara ha ordet bananer som H1 och rubrik ... Tappar man effekt om man skriver typ: "Vinn bananer - Anmäl dig till vår fototävling" och har hela detta som en H1 ??? Ett alternativ kan kanske vara att skriva huvudrubriken som ligger överst som en H2 med ovan.. Lite längre ner på sidan kan jag tänka mig "Bananer" som H1... Funkar det??

  2. #2
    Mädzz..s avatar
    Mädzz.. Mädzz.. är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    47
    Hejsan!

    Om jag vore dig skulle jag sätta <h1>Vinn bananer</h>
    <br><b>- Anmäl dig till vår fototävling</b>

    Detta både för att inte ta in en massa ord som som jag inte vill promota för hårt och för att jag tror det blir mer estetiskt tilltalande.
    Om du vill promota " - anmäl dig till vår fototävling" så lägg in det som h2 p ny rad eller om det är väldigt relevant så lt det vara kvar i h1.

    Så min slutsats är h1, h2 eller bold text. Dessa tre i fallande ordning för hur relevant det är för sökordet att ha med detta. Tänk även på att dina sökord kan vara bra att synas i samband, eller kontext med andra ord för att värdeladda även dessa.

    Hoppas det hjälper dig och inte bara förvirrar dig.
    Lycka till
    Mvh

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)