Resultat 1 till 8 av 8

Fördel med SEO företag eller ej

  1. #1
    PernillaEAs avatar
    PernillaEA PernillaEA är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    33
    Mitt första inlägg i detta forum.
    Jag undrar helt enkelt att om jag lär mig SEO inom en kort framtid, kommer jag då själv att kunna lyckas få upp min hemsida till topp 10 på Google? och om jag lyckas, kommer jag då att behöva uppdatera kontinuerligt för att fortsätta vara på topp 10 placering?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Två frågor som jag ser det. De kan besvaras med Ja, Ja – Nej, Nej – Ja, Nej och Nej, Ja.
    Allt beroende på vilka grundförutsättningar vi utgår ifrån.

    Det är inga problem om du lär dig SEO bra att kunna få upp en hemsida på topp tio.
    Fast det beror ju lite på vilken konkurrens då har förstås. Om du konkurrerar med dem som kan mer om SEO än dig själv och förfogar över större resurser så lär det inte gå så bra.

    Samma förhållande med kontinuerliga uppdateringar. Det går alldeles utmärkt att ligga på toppositioner med en sida som inte har uppdaterats på flera år.
    Men är det ett konkurrensutsatt område så lär det inte fungera.

    Så din fråga är lite svår att besvara generellt med mer än att om man skaffar sig kunskaper inom SEO är man bättre rustad att lyckas oavsett om man själv skall få upp sin sida eller anlita någon att göra det.

  3. #3
    PernillaEAs avatar
    PernillaEA PernillaEA är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    33
    Okej, det är mycket konkurrens om ordet (HANDVÄSKOR). Det är så att jag har en webshop - eller försöker få igång - och då har ett stort företag ringt upp mig och erbjudit mig ett bra pris - enligt dom har jag fått rabatt - och det gäller bara denna veckan....
    Så jag tänkte att om jag lär mig så kanske jag kan klara samma jobb fast till ett bättre pris då - men jag förstår att det är svårt.
    På ditt svar förstår jag nästan att jag kan behöva hjälp....men så säger dom att det kan ta 3 månader .....

    Svara gärna igen om du vill/hinner.....man kan lätt ta fel beslut när dom lockar med att dom ger dig 20% rabatt men bara denna veckan....osv


  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Vi skall inte diskutera SEO-bolag här eller dess sätt att optimera.
    Men du skrev som tur vara inget namn på bolaget.
    Och glöm det där bolaget bara. Lockar de med 20% rabatt denna vecka låter det som en vanligt bondfångeri av ett oseriöst bolag som uppenbarligen har problem att få tag på kunder.

    Tre månader får man anse däremot vara en realistiskt tidsram, även om det kan gå fortare.

    Men ett litet tips sök på bolagets namn i Google och titta på vad som står om företaget från platserna 5 till tja 20 (alltså inte deras egna sidor eller kataloger) det brukar ge en viss vägledning om vilken typ av SEO-bolag det är.
    Senast redigerat av Urban G den 2009-02-25 klockan 23:10.

  5. #5
    PernillaEAs avatar
    PernillaEA PernillaEA är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    33
    Tack Urban

  6. #6
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Man bör väl säga att det tar minst 3 månader att få bestående placeringar, speciellt om det är hård konkurrens om sökordet.

    /Patrik Berggren

  7. #7
    oskargs avatar
    oskarg oskarg är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Vi skall inte diskutera SEO-bolag här eller dess sätt att optimera.
    Men du skrev som tur vara inget namn på bolaget.
    Och glöm det där bolaget bara. Lockar de med 20% rabatt denna vecka låter det som en vanligt bondfångeri av ett oseriöst bolag som uppenbarligen har problem att få tag på kunder.

    Tre månader får man anse däremot vara en realistiskt tidsram, även om det kan gå fortare.

    Men ett litet tips sök på bolagets namn i Google och titta på vad som står om företaget från platserna 5 till tja 20 (alltså inte deras egna sidor eller kataloger) det brukar ge en viss vägledning om vilken typ av SEO-bolag det är.
    Att de ger rabatt säger ingenting om hur duktiga de är på SEO. Att ge rabatt är bara ett sätt att locka en kund till köp, vilket används flitigt i alla branscher och av både seriösa och oseriösa aktörer. Däremot skulle jag undvika ett bolag som utlovade toppresultat på orimiligt kort tid.

    I övrigt håller jag med, Googla bolaget.

  8. #8
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Generellt så ger ju SEO bra .

    Om det är bäst att göra sökmotoroptimeringen själv eller inte beror på hur mycket tid du har till förfogande och hur insatt du är.

    Generellt så kan du ju fråga optimeringsfirman hur många kunder dem har, hur många optimerare, vilka referenser dem kan visa upp och varför man ska välja just dem.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sälj tips och taktik
    Av Gabriel K i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 17:19
  2. Domän/länkkatalog säljes eller bytes
    Av KnasB i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 10:46
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 05:41
  4. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57