Denna metod går endast att använda om ni har flera WP-installationer på egen domän! Du behöver ett gäng egna WP-domäner, Friendfeed konton och en widget (version 1.0.1 funkade bäst för mig rent utseendemässigt, men som ej längre stöds av utvecklaren..). Ni kan se hur det ser ut i Sidebar här: http://www.cykelguide.se/

En enkel metod jag använde för ett år sedan var att tvätta bort nofollow från min Friendfeed genom att leda in RSS till en widget i mina egna Wordpress-installationer på egna webbhotell. Bekanta er en smula med Friendfeed som är en typ av lifestream. Anyway.. har man många WP-installationer så kan man skapa en hel del snabba länkar genom att skriva in URL och en länktext i ett friendfeed-konto som då fångas upp av Widgeten och blir länkar i din WP-sidebar. Kan vara bra för att skapa djuplänkar som kompletterar startsidan. Du bestämmer hur många länkar du vill skapa till en domän och så låter du Google avgöra vilka som är bra. Du skapar fler inlänkar genom att skriva fler inlägg på din webbplats.

För att få variationer på länktexterna så kan man ju skapa flera olika Friendfeed-konton och centralstyra sin länkström där. De webbplatser du har kommer att indexeras i olika tidsintervall så länkbygget ser ut som en reaktion på ett inlägg du skapat. Det är bra att mixa sin Friendfeed med olika länkar, mixa med wikipedia, youtube och annat så dina sajter visar olika länklistor.

Denna lite smått "blackhat-inspirerade" strategi fungerade hyfsat i en länkmix som nu gör att min sida (hittaminsida) är nummer ett om man googlar på "sökoptimering", så nått ger det nog. Jag ville bara tipsa om ett sätt att utnyttja WP, FF samt RSS på ett enkelt sätt, ni kommer garanterat på mycket smartare varianter på detta.

Äger du många domäner (.com, .net. .org osv) med samma inriktning så kan du skydda din identitet med WhoisGuard via NameCheap eller Godaddys DNS-skydd.

Hoppas någon har nytta av detta och ger mig lite bättre rykte *skratt*

Anders | hittaminsida.se