Resultat 1 till 2 av 2

Frågor om title, meta keywords, H1...

  1. #1
    Alicia72s avatar
    Alicia72 Alicia72 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    1
    Hej!
    Jag har några frågor angående title/keywords/H1 som jag tacksamt tar emot svar på och tips och råd om.

    1. Är det olika "prioritet" vad gäller träffar för de olika taggarna (title, meta keywords och H1)? Dvs, ska man ha de absolut viktigaste sökorden i någon av taggarna? Eller är det som att alla värden i de olika taggarna samlas som i en pott och används likvärdigt?

    2. Man ser ofta titlar som är uppbyggda som "märke produktnamn, märke, produktnamn". Innebär det att om man bara hade haft "märke produktnamn" i titlen att man får sämre träffmöjlighet om någon söker på "märke" jämfört med om titeln ser ut som ovan ("märke produktnamn, märke, produktnamn")? Dvs räknas orden mellan kommatecken i title (eller meta keywords) som ett ord, som inte ger träff var för sig? Hur skulle ni SEO-proffs göra om ni hade en sida med data som märke, produktnamn och produktkategori att jobba med?

    3. Det här med gemener och versaler. Jag plockar på min sajt märke och produktnamn och sätter i title-taggen. Produktnamnet är ibland skrivet i versaler. Spelar gemener/versaler roll SEO-mässigt? Bör jag sätta bara första bokstaven i title-taggen till versal och resten gemener? Gör Google skillnad på "calvin klein" och "Calvin Klein"?


    Stort tack för tips och råd!!

    Mvh,
    Alicia

  2. #2
    Jakob Kegels avatar
    Jakob Kegel Jakob Kegel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Valletta, Malta
    Inlägg
    18
    Hej Alicia72

    1. Title and H1 tags anses vara nagra av de viktigaste elementen for vad som brukar kallas on-page optimering - alltsa den optimering du kan gora pa sajten. Meta keywords ar helt betydelselosa for din ranking. Kom dock ihag att rankingen i stor utstrackning avgors av kvaliten pa dina inkommande lankar.

    2. Pa vilket satt en sokmotor viktar och bedommer sokord i title och vilket utslag det far for rankingen av din sida ar en ganska komplex fraga. Med tanke pa att title taggen ofta ar det som dina anvandare ser, skulle jag fokusera pa att skriva tydliga enkla title tags som inkluderar det sokord du vill optimera for men som samtidigt kan konvertera kunder. Var dock forsiktig med att inte lagga in for manga keywords i din title tag.

    3. Jag tror inte att det spelar nagon roll om dui anvander versaler eller gemener, men har inte gjort nagra tester.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google & Link title
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 15:50
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 10:34
  3. Meta keywords + description, längd och antal?
    Av tellement i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 23:14
  4. Kan man ha 2 språk i keywords?
    Av Alfons74 i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 20:12
  5. Title, keywords och description
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 12:18